(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Uchwała nr 165/2025 PKW z dnia 23 kwietnia 2025 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych
A» Protokół z XIII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 marca 2025 r.
A» Protokół z XII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 lutego 2025 r.
A» INFORMACJA O STRONIE INTERNETOWEJ PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA
A» Postanowienie Nr 113/2025 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 28 kwietnia 2025 r. w sprawie zmiany w składzie Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 4 w gminie Suchedniów
  • Wydziały
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju

    Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

    1. Małgorzata Rózga- Prędota - Naczelnik Wydziału

    2. Joanna Kępa - Podinspektor

    3. Karolina Bilska - Referent

    Do zakresu zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju należy m.in.:
    1)w zakresie gospodarki nieruchomości m.in.:
    a)prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości, gospodarowanie nim i nadzór,
    b)sporządzanie ofert gospodarczych oraz ich bieżące aktualizowanie,
    c)obciążanie nieruchomości Gminy ograniczonymi prawami rzeczowymi,
    d)przygotowanie projektów uchwał organów Gminy w zakresie gospodarki nieruchomościami,
    e)udzielanie zgody na najem, dzierżawę lub użyczenie nieruchomości będących w trwałym zarządzie,
    f)ustanawianie trwałego zarządu i stwierdzanie jego wygaśnięcia,
    g)wyposażanie gminnych osób prawnych i gminnych jednostek organizacyjnych w nieruchomości,
    h)prowadzenie spraw dotyczących nabywania nieruchomości do zasobu gminnego,
    i)sprzedaż nieruchomości,
    j)dokonywanie scaleń i podziałów nieruchomości,
    k)udział w postępowaniu wywłaszczeniowym dokonywanym na rzecz Gminy,
    l)podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
    m)zapewnienie wyceny nieruchomości w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego,
    n)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu,
    o)ustalanie opłat adiacenckich,
    p)wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
    q)aktualizowanie opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
    r)ustalanie odszkodowań za grunty wydzielone pod drogi, które podlegają przejęciu na rzecz Gminy,
    s)zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,
    t)oddawanie nieruchomości w dzierżawę, najem, użyczenie i użytkowanie,
    u)przejmowanie, zamiana i wykup nieruchomości,
    v)przygotowanie zasad sprzedaży i sprzedaż lokali mieszkalnych najemcom,
    w)przekazywanie w użytkowanie gruntów Gminy przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego pod rodzinne ogrody działkowe,
    x)prowadzenie postępowania o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na podstawie złożonych wniosków,
    y)prowadzenie spraw związanych z wydanymi aktami własności ziemi w zakresie prostowania omyłek pisarskich oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających, że akt własności ziemi jest ostateczny lub postanowień o odmowie wydania zaświadczenia,
    z)sporządzanie dla Urzędu deklaracji na podatek od nieruchomości i podatek leśny,
    aa)wykonywanie czynności administrowania, celem utrzymania gminnego zasobu nieruchomości w stanie niepogorszonym, w tym wykonywanie przeglądów budynków nieprzekazanych na rzecz innych podmiotów w formie prawem przewidzianej i świetlic wiejskich – w zakresie wynikającym z prawa budowlanego;
    bb)przeprowadzanie inwentaryzacji gruntów oraz praw zakwalifikowanych do nieruchomości;
    2)w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych:
    a)przygotowanie materiałów do wydania decyzji przez Starostę o uznaniu nieruchomości za mienie gminne lub wspólnotę gruntową,
    b)nadzór nad uregulowanymi wspólnotami gruntowymi;
    3)w zakresie regulacji stanu prawnego dróg:
    a)badanie ksiąg wieczystych nieruchomości zajętych pod drogi gminne,
    b)przygotowanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i sporządzanie wniosków do wojewody o wydanie decyzji stwierdzającej nabycie nieruchomości zajętej pod drogi,
    c)przygotowanie wniosków do sądu o założenie ksiąg wieczystych;
    4)regulacja stanu prawnego nieruchomości rolnych nieprzekazanych do zasobu Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa;
    5)komunalizacja nieruchomości;
    6)w zakresie gospodarki komunalnej m.in.:
    a)prowadzenie spraw dotyczących targowisk,
    b)zaspakajanie, za pośrednictwem właściwych służb, potrzeb w zakresie zaopatrzenia w wodę, kanalizację, energię elektryczną, cieplną i gaz, itp., w tym:
    •opracowanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy i jego aktualizacja,
    •nadzór nad utrzymaniem istniejącego oświetlenia ulic, dróg i placów publicznych na terenie Gminy, nadzór nad eksploatacją sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i studni publicznych,
    •opiniowanie projektu taryf, planu i regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków;
    7)w zakresie gospodarki mieszkaniowej:
    a)gospodarowanie lokalami użytkowymi znajdującymi się w zasobach mieszkaniowych Gminy,
    b)prowadzenie ewidencji wniosków o przydział lokali mieszkalnych,
    c)opracowanie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i zasad wynajmowania lokali z zasobu,
    d)przygotowywanie propozycji stawek czynszu za używanie lokalu,
    e)prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami mieszkaniowymi z udziałem Gminy,
    f)składanie sprawozdań dla GUS w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
    8)z zakresu cmentarnictwa – zakładanie, utrzymanie i zarządzanie cmentarzami komunalnymi;
    9)w zakresie rolnictwa m.in. wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych oraz prowadzenie rejestru;
    10)w zakresie geodezji i kartografii m.in.:
    a)prowadzenie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
    b)prowadzenie spraw w zakresie nadawania nazw ulicom i placom,
    c)ustalanie numerów porządkowych nieruchomości, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości;
    11)w zakresie gospodarki wodnej m.in.:
    a)wyznaczanie w drodze decyzji części nieruchomości przyległej do wód objętych powszechnym korzystaniem celem zapewnienia dostępu do wody w sposób umożliwiający to korzystanie oraz ustalenie z tego tytułu odszkodowania,
    b)wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu, który spowodował zmiany stanu wody na gruncie powodujące szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie, przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom,
    c)zatwierdzanie w drodze decyzji postanowień pisemnej ugody zawartej między właścicielami gruntów w sprawie ustalenia zmiany stanu wody na gruntach, nie wpływających szkodliwie na inne nieruchomości lub gospodarkę wodną,
    d)współpraca z kołami Polskiego Związku Wędkarskiego działającymi na terenie Gminy w zakresie użytkowania zbiorników wodnych i utrzymywania urządzeń w dobrym stanie technicznym,
    e)prowadzenie i aktualizacja ewidencji kąpielisk;
    12)w zakresie ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych:
    a)dokonywanie, we współpracy z Policją oraz działającymi na terenie Gminy podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego, analizy zagrożeń, w tym identyfikacji miejsc, w których występuje zagrożenie dla bezpieczeństwa osób wykorzystujących obszar wodny do pływania, kąpania się, uprawiania sportu lub rekreacji,
    b)oznakowywanie i zabezpieczanie terenów, obiektów i urządzeń przeznaczonych do pływania, kąpania się, uprawiania sportu lub rekreacji na obszarach wodnych,
    c)prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych, dotyczących bezpieczeństwa na obszarach wodnych, w tym oznakowanie miejsc niebezpiecznych, objęcie nadzorem tych miejsc oraz uświadamianie zagrożeń związanych z wykorzystywaniem obszarów wodnych zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży szkolnej,
    d)informowanie i ostrzeganie o warunkach pogodowych oraz innych czynnikach mogących powodować utrudnienia i zagrożenia dla zdrowia lub życia osób,
    e)zapewnianie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia;
    13)prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w tym m.in.:
    a)koordynacja prac nad sporządzeniem planu ogólnego Gminy oraz jego zmian,
    b)koordynacja prac nad sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian,
    c)koordynacja prac nad sporządzeniem innych opracowań planistycznych wymienionych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    d)prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
    e)wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
    f)wydawanie wypisów i wyrysów z planu ogólnego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    g)przygotowywanie materiałów do oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i analizy wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu ogólnego lub planów miejscowych,
    h)prowadzenie postępowań administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
    i)przeniesienie wydanej decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby,
    j)opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości,
    k)wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości wstrzymanie użytkowania terenu w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
    l)wydawanie decyzji o przywróceniu poprzedniego sposobu zagospodarowania właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
    m)wydawanie decyzji stwierdzającej wygaśnięcia uprzednio wydanych decyzji o warunkach zabudowy albo decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę lub dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji,
    n)wydawanie decyzji o naliczaniu opłat planistycznych,
    o)wydawanie opinii w sprawie przyznania środków na pokrycie kosztów zalesienia gruntów,
    p)wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
    14)w zakresie prowadzenia spraw dotyczących rozwoju Gminy w tym m.in.:
    a)tworzenie i aktualizacja programów rozwoju Gminy,
    b)nadzór nad realizacją Strategii Rozwoju Gminy,
    c)sporządzanie sprawozdań z realizacji Strategii Rozwoju Gminy,
    d)nadzór nad tworzeniem oraz realizacją Gminnego Programu Rewitalizacji.


    Data wprowadzenia: 2025-03-19 0918
    Data upublicznienia: 2025-03-19
    Art. czytany: 108 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30
    Czwartek - 7:30 - 17:30
    Piątek - 7:30 - 13:30

    kasa czynna w godz.:
    Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30
    Czwartek - 7:30 - 16:00
    Piątek - 7:30 - 12:30


    Dziennik Ustaw

    Monitor Polski


    Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

    Konto:

    25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - dochody jednostek budżetowych.


    Konto

    10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
    -zobowiązanie pieniężne,
    - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
    - dzierżawy,
    - najmy, czynsz,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


    Konto

    68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

    - wadia


    Konto

    83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

    - opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




    Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

    /dvqpq2981b/skrytka
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów