|
|
|
|
Wydziały Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju
|
|
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
1. Małgorzata Rózga- Prędota - Naczelnik Wydziału
2. Joanna Kępa - Podinspektor
3. Karolina Bilska - Referent
Do zakresu zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju należy m.in.:
1)w zakresie gospodarki nieruchomości m.in.:
a)prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości, gospodarowanie nim i nadzór,
b)sporządzanie ofert gospodarczych oraz ich bieżące aktualizowanie,
c)obciążanie nieruchomości Gminy ograniczonymi prawami rzeczowymi,
d)przygotowanie projektów uchwał organów Gminy w zakresie gospodarki nieruchomościami,
e)udzielanie zgody na najem, dzierżawę lub użyczenie nieruchomości będących w trwałym zarządzie,
f)ustanawianie trwałego zarządu i stwierdzanie jego wygaśnięcia,
g)wyposażanie gminnych osób prawnych i gminnych jednostek organizacyjnych w nieruchomości,
h)prowadzenie spraw dotyczących nabywania nieruchomości do zasobu gminnego,
i)sprzedaż nieruchomości,
j)dokonywanie scaleń i podziałów nieruchomości,
k)udział w postępowaniu wywłaszczeniowym dokonywanym na rzecz Gminy,
l)podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
m)zapewnienie wyceny nieruchomości w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego,
n)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu,
o)ustalanie opłat adiacenckich,
p)wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
q)aktualizowanie opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
r)ustalanie odszkodowań za grunty wydzielone pod drogi, które podlegają przejęciu na rzecz Gminy,
s)zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,
t)oddawanie nieruchomości w dzierżawę, najem, użyczenie i użytkowanie,
u)przejmowanie, zamiana i wykup nieruchomości,
v)przygotowanie zasad sprzedaży i sprzedaż lokali mieszkalnych najemcom,
w)przekazywanie w użytkowanie gruntów Gminy przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego pod rodzinne ogrody działkowe,
x)prowadzenie postępowania o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na podstawie złożonych wniosków,
y)prowadzenie spraw związanych z wydanymi aktami własności ziemi w zakresie prostowania omyłek pisarskich oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających, że akt własności ziemi jest ostateczny lub postanowień o odmowie wydania zaświadczenia,
z)sporządzanie dla Urzędu deklaracji na podatek od nieruchomości i podatek leśny,
aa)wykonywanie czynności administrowania, celem utrzymania gminnego zasobu nieruchomości w stanie niepogorszonym, w tym wykonywanie przeglądów budynków nieprzekazanych na rzecz innych podmiotów w formie prawem przewidzianej i świetlic wiejskich – w zakresie wynikającym z prawa budowlanego;
bb)przeprowadzanie inwentaryzacji gruntów oraz praw zakwalifikowanych do nieruchomości;
2)w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych:
a)przygotowanie materiałów do wydania decyzji przez Starostę o uznaniu nieruchomości za mienie gminne lub wspólnotę gruntową,
b)nadzór nad uregulowanymi wspólnotami gruntowymi;
3)w zakresie regulacji stanu prawnego dróg:
a)badanie ksiąg wieczystych nieruchomości zajętych pod drogi gminne,
b)przygotowanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i sporządzanie wniosków do wojewody o wydanie decyzji stwierdzającej nabycie nieruchomości zajętej pod drogi,
c)przygotowanie wniosków do sądu o założenie ksiąg wieczystych;
4)regulacja stanu prawnego nieruchomości rolnych nieprzekazanych do zasobu Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa;
5)komunalizacja nieruchomości;
6)w zakresie gospodarki komunalnej m.in.:
a)prowadzenie spraw dotyczących targowisk,
b)zaspakajanie, za pośrednictwem właściwych służb, potrzeb w zakresie zaopatrzenia w wodę, kanalizację, energię elektryczną, cieplną i gaz, itp., w tym:
•opracowanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy i jego aktualizacja,
•nadzór nad utrzymaniem istniejącego oświetlenia ulic, dróg i placów publicznych na terenie Gminy, nadzór nad eksploatacją sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i studni publicznych,
•opiniowanie projektu taryf, planu i regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków;
7)w zakresie gospodarki mieszkaniowej:
a)gospodarowanie lokalami użytkowymi znajdującymi się w zasobach mieszkaniowych Gminy,
b)prowadzenie ewidencji wniosków o przydział lokali mieszkalnych,
c)opracowanie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i zasad wynajmowania lokali z zasobu,
d)przygotowywanie propozycji stawek czynszu za używanie lokalu,
e)prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami mieszkaniowymi z udziałem Gminy,
f)składanie sprawozdań dla GUS w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
8)z zakresu cmentarnictwa – zakładanie, utrzymanie i zarządzanie cmentarzami komunalnymi;
9)w zakresie rolnictwa m.in. wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych oraz prowadzenie rejestru;
10)w zakresie geodezji i kartografii m.in.:
a)prowadzenie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
b)prowadzenie spraw w zakresie nadawania nazw ulicom i placom,
c)ustalanie numerów porządkowych nieruchomości, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości;
11)w zakresie gospodarki wodnej m.in.:
a)wyznaczanie w drodze decyzji części nieruchomości przyległej do wód objętych powszechnym korzystaniem celem zapewnienia dostępu do wody w sposób umożliwiający to korzystanie oraz ustalenie z tego tytułu odszkodowania,
b)wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu, który spowodował zmiany stanu wody na gruncie powodujące szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie, przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom,
c)zatwierdzanie w drodze decyzji postanowień pisemnej ugody zawartej między właścicielami gruntów w sprawie ustalenia zmiany stanu wody na gruntach, nie wpływających szkodliwie na inne nieruchomości lub gospodarkę wodną,
d)współpraca z kołami Polskiego Związku Wędkarskiego działającymi na terenie Gminy w zakresie użytkowania zbiorników wodnych i utrzymywania urządzeń w dobrym stanie technicznym,
e)prowadzenie i aktualizacja ewidencji kąpielisk;
12)w zakresie ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych:
a)dokonywanie, we współpracy z Policją oraz działającymi na terenie Gminy podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego, analizy zagrożeń, w tym identyfikacji miejsc, w których występuje zagrożenie dla bezpieczeństwa osób wykorzystujących obszar wodny do pływania, kąpania się, uprawiania sportu lub rekreacji,
b)oznakowywanie i zabezpieczanie terenów, obiektów i urządzeń przeznaczonych do pływania, kąpania się, uprawiania sportu lub rekreacji na obszarach wodnych,
c)prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych, dotyczących bezpieczeństwa na obszarach wodnych, w tym oznakowanie miejsc niebezpiecznych, objęcie nadzorem tych miejsc oraz uświadamianie zagrożeń związanych z wykorzystywaniem obszarów wodnych zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży szkolnej,
d)informowanie i ostrzeganie o warunkach pogodowych oraz innych czynnikach mogących powodować utrudnienia i zagrożenia dla zdrowia lub życia osób,
e)zapewnianie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia;
13)prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w tym m.in.:
a)koordynacja prac nad sporządzeniem planu ogólnego Gminy oraz jego zmian,
b)koordynacja prac nad sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian,
c)koordynacja prac nad sporządzeniem innych opracowań planistycznych wymienionych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
d)prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
e)wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
f)wydawanie wypisów i wyrysów z planu ogólnego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
g)przygotowywanie materiałów do oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i analizy wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu ogólnego lub planów miejscowych,
h)prowadzenie postępowań administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
i)przeniesienie wydanej decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby,
j)opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości,
k)wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości wstrzymanie użytkowania terenu w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
l)wydawanie decyzji o przywróceniu poprzedniego sposobu zagospodarowania właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
m)wydawanie decyzji stwierdzającej wygaśnięcia uprzednio wydanych decyzji o warunkach zabudowy albo decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę lub dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji,
n)wydawanie decyzji o naliczaniu opłat planistycznych,
o)wydawanie opinii w sprawie przyznania środków na pokrycie kosztów zalesienia gruntów,
p)wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
14)w zakresie prowadzenia spraw dotyczących rozwoju Gminy w tym m.in.:
a)tworzenie i aktualizacja programów rozwoju Gminy,
b)nadzór nad realizacją Strategii Rozwoju Gminy,
c)sporządzanie sprawozdań z realizacji Strategii Rozwoju Gminy,
d)nadzór nad tworzeniem oraz realizacją Gminnego Programu Rewitalizacji.
Data wprowadzenia: 2025-03-19 0918 Data upublicznienia: 2025-03-19 Art. czytany: 109 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Karolina Długosz
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30
Czwartek - 7:30 - 17:30
Piątek - 7:30 - 13:30
kasa czynna w godz.:
Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30
Czwartek - 7:30 - 16:00
Piątek - 7:30 - 12:30
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:
Konto:
25 8520 0007 2001 0000 0097 0022
- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.
Konto
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Konto
68 8520 0007 2001 0005 5853 0001
- wadia
Konto
83 8520 0007 2001 0000 0097 0045
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
/dvqpq2981b/skrytka
|
|
|