(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Uchwała nr 165/2025 PKW z dnia 23 kwietnia 2025 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych
» Protokół z XIII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 marca 2025 r.
» Protokół z XII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 lutego 2025 r.
» INFORMACJA O STRONIE INTERNETOWEJ PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA
» Postanowienie Nr 113/2025 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 28 kwietnia 2025 r. w sprawie zmiany w składzie Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 4 w gminie Suchedniów
  • Wydziały
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju

    Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

    1. Małgorzata Rózga- Prędota - Naczelnik Wydziału

    2. Joanna Kępa - Podinspektor

    3. Karolina Bilska - Referent

    Do zakresu zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju należy m.in.:
    1)w zakresie gospodarki nieruchomości m.in.:
    a)prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości, gospodarowanie nim i nadzór,
    b)sporządzanie ofert gospodarczych oraz ich bieżące aktualizowanie,
    c)obciążanie nieruchomości Gminy ograniczonymi prawami rzeczowymi,
    d)przygotowanie projektów uchwał organów Gminy w zakresie gospodarki nieruchomościami,
    e)udzielanie zgody na najem, dzierżawę lub użyczenie nieruchomości będących w trwałym zarządzie,
    f)ustanawianie trwałego zarządu i stwierdzanie jego wygaśnięcia,
    g)wyposażanie gminnych osób prawnych i gminnych jednostek organizacyjnych w nieruchomości,
    h)prowadzenie spraw dotyczących nabywania nieruchomości do zasobu gminnego,
    i)sprzedaż nieruchomości,
    j)dokonywanie scaleń i podziałów nieruchomości,
    k)udział w postępowaniu wywłaszczeniowym dokonywanym na rzecz Gminy,
    l)podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
    m)zapewnienie wyceny nieruchomości w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego,
    n)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu,
    o)ustalanie opłat adiacenckich,
    p)wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
    q)aktualizowanie opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
    r)ustalanie odszkodowań za grunty wydzielone pod drogi, które podlegają przejęciu na rzecz Gminy,
    s)zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,
    t)oddawanie nieruchomości w dzierżawę, najem, użyczenie i użytkowanie,
    u)przejmowanie, zamiana i wykup nieruchomości,
    v)przygotowanie zasad sprzedaży i sprzedaż lokali mieszkalnych najemcom,
    w)przekazywanie w użytkowanie gruntów Gminy przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego pod rodzinne ogrody działkowe,
    x)prowadzenie postępowania o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na podstawie złożonych wniosków,
    y)prowadzenie spraw związanych z wydanymi aktami własności ziemi w zakresie prostowania omyłek pisarskich oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających, że akt własności ziemi jest ostateczny lub postanowień o odmowie wydania zaświadczenia,
    z)sporządzanie dla Urzędu deklaracji na podatek od nieruchomości i podatek leśny,
    aa)wykonywanie czynności administrowania, celem utrzymania gminnego zasobu nieruchomości w stanie niepogorszonym, w tym wykonywanie przeglądów budynków nieprzekazanych na rzecz innych podmiotów w formie prawem przewidzianej i świetlic wiejskich – w zakresie wynikającym z prawa budowlanego;
    bb)przeprowadzanie inwentaryzacji gruntów oraz praw zakwalifikowanych do nieruchomości;
    2)w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych:
    a)przygotowanie materiałów do wydania decyzji przez Starostę o uznaniu nieruchomości za mienie gminne lub wspólnotę gruntową,
    b)nadzór nad uregulowanymi wspólnotami gruntowymi;
    3)w zakresie regulacji stanu prawnego dróg:
    a)badanie ksiąg wieczystych nieruchomości zajętych pod drogi gminne,
    b)przygotowanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i sporządzanie wniosków do wojewody o wydanie decyzji stwierdzającej nabycie nieruchomości zajętej pod drogi,
    c)przygotowanie wniosków do sądu o założenie ksiąg wieczystych;
    4)regulacja stanu prawnego nieruchomości rolnych nieprzekazanych do zasobu Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa;
    5)komunalizacja nieruchomości;
    6)w zakresie gospodarki komunalnej m.in.:
    a)prowadzenie spraw dotyczących targowisk,
    b)zaspakajanie, za pośrednictwem właściwych służb, potrzeb w zakresie zaopatrzenia w wodę, kanalizację, energię elektryczną, cieplną i gaz, itp., w tym:
    •opracowanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy i jego aktualizacja,
    •nadzór nad utrzymaniem istniejącego oświetlenia ulic, dróg i placów publicznych na terenie Gminy, nadzór nad eksploatacją sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i studni publicznych,
    •opiniowanie projektu taryf, planu i regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków;
    7)w zakresie gospodarki mieszkaniowej:
    a)gospodarowanie lokalami użytkowymi znajdującymi się w zasobach mieszkaniowych Gminy,
    b)prowadzenie ewidencji wniosków o przydział lokali mieszkalnych,
    c)opracowanie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i zasad wynajmowania lokali z zasobu,
    d)przygotowywanie propozycji stawek czynszu za używanie lokalu,
    e)prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami mieszkaniowymi z udziałem Gminy,
    f)składanie sprawozdań dla GUS w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
    8)z zakresu cmentarnictwa – zakładanie, utrzymanie i zarządzanie cmentarzami komunalnymi;
    9)w zakresie rolnictwa m.in. wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych oraz prowadzenie rejestru;
    10)w zakresie geodezji i kartografii m.in.:
    a)prowadzenie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
    b)prowadzenie spraw w zakresie nadawania nazw ulicom i placom,
    c)ustalanie numerów porządkowych nieruchomości, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości;
    11)w zakresie gospodarki wodnej m.in.:
    a)wyznaczanie w drodze decyzji części nieruchomości przyległej do wód objętych powszechnym korzystaniem celem zapewnienia dostępu do wody w sposób umożliwiający to korzystanie oraz ustalenie z tego tytułu odszkodowania,
    b)wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu, który spowodował zmiany stanu wody na gruncie powodujące szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie, przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom,
    c)zatwierdzanie w drodze decyzji postanowień pisemnej ugody zawartej między właścicielami gruntów w sprawie ustalenia zmiany stanu wody na gruntach, nie wpływających szkodliwie na inne nieruchomości lub gospodarkę wodną,
    d)współpraca z kołami Polskiego Związku Wędkarskiego działającymi na terenie Gminy w zakresie użytkowania zbiorników wodnych i utrzymywania urządzeń w dobrym stanie technicznym,
    e)prowadzenie i aktualizacja ewidencji kąpielisk;
    12)w zakresie ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych:
    a)dokonywanie, we współpracy z Policją oraz działającymi na terenie Gminy podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego, analizy zagrożeń, w tym identyfikacji miejsc, w których występuje zagrożenie dla bezpieczeństwa osób wykorzystujących obszar wodny do pływania, kąpania się, uprawiania sportu lub rekreacji,
    b)oznakowywanie i zabezpieczanie terenów, obiektów i urządzeń przeznaczonych do pływania, kąpania się, uprawiania sportu lub rekreacji na obszarach wodnych,
    c)prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych, dotyczących bezpieczeństwa na obszarach wodnych, w tym oznakowanie miejsc niebezpiecznych, objęcie nadzorem tych miejsc oraz uświadamianie zagrożeń związanych z wykorzystywaniem obszarów wodnych zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży szkolnej,
    d)informowanie i ostrzeganie o warunkach pogodowych oraz innych czynnikach mogących powodować utrudnienia i zagrożenia dla zdrowia lub życia osób,
    e)zapewnianie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia;
    13)prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w tym m.in.:
    a)koordynacja prac nad sporządzeniem planu ogólnego Gminy oraz jego zmian,
    b)koordynacja prac nad sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian,
    c)koordynacja prac nad sporządzeniem innych opracowań planistycznych wymienionych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    d)prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
    e)wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
    f)wydawanie wypisów i wyrysów z planu ogólnego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    g)przygotowywanie materiałów do oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i analizy wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu ogólnego lub planów miejscowych,
    h)prowadzenie postępowań administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
    i)przeniesienie wydanej decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby,
    j)opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości,
    k)wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości wstrzymanie użytkowania terenu w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
    l)wydawanie decyzji o przywróceniu poprzedniego sposobu zagospodarowania właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
    m)wydawanie decyzji stwierdzającej wygaśnięcia uprzednio wydanych decyzji o warunkach zabudowy albo decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę lub dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji,
    n)wydawanie decyzji o naliczaniu opłat planistycznych,
    o)wydawanie opinii w sprawie przyznania środków na pokrycie kosztów zalesienia gruntów,
    p)wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
    14)w zakresie prowadzenia spraw dotyczących rozwoju Gminy w tym m.in.:
    a)tworzenie i aktualizacja programów rozwoju Gminy,
    b)nadzór nad realizacją Strategii Rozwoju Gminy,
    c)sporządzanie sprawozdań z realizacji Strategii Rozwoju Gminy,
    d)nadzór nad tworzeniem oraz realizacją Gminnego Programu Rewitalizacji.


    Data wprowadzenia: 2025-03-19 0918
    Data upublicznienia: 2025-03-19
    Art. czytany: 109 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30
    Czwartek - 7:30 - 17:30
    Piątek - 7:30 - 13:30

    kasa czynna w godz.:
    Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30
    Czwartek - 7:30 - 16:00
    Piątek - 7:30 - 12:30


    Dziennik Ustaw

    Monitor Polski


    Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

    Konto:

    25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - dochody jednostek budżetowych.


    Konto

    10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
    -zobowiązanie pieniężne,
    - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
    - dzierżawy,
    - najmy, czynsz,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


    Konto

    68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

    - wadia


    Konto

    83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

    - opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




    Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

    /dvqpq2981b/skrytka
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów