(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja o organizacji bezpłatnego gminnego przewozu pasażerskiego, o którym mowa w art. 37f ustawy Kodeks wyborczy, dla wyborców, w dniu 7 kwietnia 2024 r. podczas wyborów samorządowych
» Protokół z LXV w kadencji 2018 - 2024 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 05 marca 2024 r.
» Protokół z LXIV w kadencji 2018 - 2024 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 lutego 2024 r.
» Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego z dnia 25.03.2024 r., znak: GG-II.6821.3.4.2023
» Ogłoszenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze – Referent ds. infrastruktury gminnej w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
  • Status Prawny
  • Statut Gminy
  • Rozdzial VI

    Rozdział VI
    Zasady i tryb pracy Komisji Rewizyjnej


    § 101.

    1. Komisja Rewizyjna, zwana w niniejszym rozdziale „komisją”, kontroluje działalność Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy pod względem legalności, gospodarności, rzetelności
    i celowości oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.
    2. Komisja bada w szczególności gospodarkę finansową kontrolowanych podmiotów, w tym wykonanie budżetu Gminy.

    § 102.

    Komisja podlega wyłącznie Radzie i działa w jej imieniu.

    § 103.

    1. Komisja podejmuje kontrole zgodnie z planem pracy zatwierdzonym przez Radę na dany rok kalendarzowy, a ponadto wykonuje kontrole nie objęte rocznym planem:
    a) na zlecenie Rady,
    b) na wniosek Burmistrza – w zakresie kontroli jednostek organizacyjnych Gminy,
    c) z własnej inicjatywy.
    2. Roczny plan kontroli obejmuje: przedmiot, zakres i termin kontroli.
    3. Przedmiot, zakres i termin kontroli nie objętej rocznym planem podlegają zatwierdzeniu przez Radę. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w razie konieczności niezwłocznego podjęcia czynności kontrolnych z uwagi na interes Gminy, ustalenia te zatwierdza Przewodniczący Rady.
    4. Roczny plan kontroli przedkładany jest do wiadomości Burmistrzowi
    i kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych.
    5. Przewodniczący komisji zawiadamia Burmistrza (kierownika jednostki kontrolowanej) o zamiarze przeprowadzenia kontroli co najmniej na 7 dni przed terminem kontroli, z wyjątkiem sytuacji określonej w ust. 3 zd. drugie.

    § 104.

    1. Kontrolę przeprowadza wyłoniony z komisji zespół kontrolny, liczący co najmniej 3 członków.
    2. Członkowie zespołu kontrolnego działają na podstawie imiennego upoważnienia wystawionego przez Przewodniczącego Rady.

    § 105.

    1. Zespół kontrolny upoważniony jest do:
    - wstępu do pomieszczeń oraz innych obiektów jednostki kontrolowanej,
    - wglądu do akt i dokumentów znajdujących się w kontrolowanej jednostce
    i związanych z jej działalnością,
    - żądania od pracowników kontrolowanej jednostki ustnych i pisemnych wyjaśnień dotyczących przedmiotu kontroli,
    - przyjmowania oświadczeń od pracowników kontrolowanej jednostki,
    - sporządzania odpisów i kopii wymaganych dokumentów.
    2. Odmowa okazania kontrolującym dokumentów bądź złożenia wyjaśnień wymaga pisemnego uzasadnienia.
    3. Kierownik jednostki kontrolowanej jest zobowiązany do zapewnienia kontrolującym odpowiednich warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzania kontroli.
    4. Kontrolujący zobowiązani są do przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych i innych właściwych przepisów.
    5. Działalność zespołu kontrolnego nie może naruszać obowiązującego w jednostce kontrolowanej porządku pracy.

    § 106.

    1. Z przebiegu kontroli zespół sporządza protokół, który podpisują wszyscy jego członkowie oraz kierownik jednostki kontrolowanej.
    2. W protokole ujmuje się fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, uchybienia i nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki, jak również osiągnięcia
    i przykłady dobrej pracy.
    3. Protokół powinien ponadto zawierać:
    - datę i wskazanie miejsca oraz czasu kontroli,
    - projekt wniosków pokontrolnych,
    - wykaz dokumentów załączonych do protokołu,
    - adnotację o zapoznaniu kierownika jednostki kontrolowanej z treścią protokołu.
    4. Wyniki kontroli zespół przedstawia komisji, która formułuje wnioski pokontrolne.
    5. Protokół oraz wnioski pokontrolne sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz otrzymuje kierownik jednostki kontrolowanej, drugi – Przewodniczący Rady, a trzeci egzemplarz pozostaje w aktach komisji.
    W przypadku kontroli jednostki organizacyjnej lub jednostki pomocniczej Gminy odpisy protokołu i wniosków pokontrolnych przekazuje się Burmistrzowi.

    § 107.

    Po zakończeniu czynności określonych w § 106 Przewodniczący Rady umieszcza
    w porządku obrad najbliższej sesji punkt dotyczy rozpatrzenia wyników kontroli
    i przyjęcia zaleceń pokontrolnych.

    § 108.

    Jeżeli w toku czynności kontrolnych zaistnieje podejrzenie popełnienia przestępstwa, komisja przedstawia sprawę Przewodniczącemu Rady celem powiadomienia organów ścigania.

    § 109.

    1. Komisja może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem jej działania.
    2. W przypadku, gdy skorzystanie ze środków dowodowych określonych w ust. 1 wymaga wydatkowania środków finansowych z budżetu Gminy lub gminnych
    jednostek organizacyjnych, Przewodniczący komisji przedstawia sprawę na posiedzeniu Rady celem podjęcia stosownej uchwały.

    § 110.

    W sprawach nieuregulowanych w niniejszym rozdziale mają zastosowanie postanowienia §§ 38 – 51 niniejszego Statutu.


    Data wprowadzenia: 2003-07-09 0915
    Data upublicznienia: 2003-07-09
    Art. czytany: 6137 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Admin
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
    ul. Fabryczna 5

    Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
    kasa czynna w godz. 7:30-14:00


    Dziennik Ustaw

    Monitor Polski


    Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

    Konto:

    25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - dochody jednostek budżetowych.


    Konto

    10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
    -zobowiązanie pieniężne,
    - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
    - dzierżawy,
    - najmy, czynsz,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


    Konto

    68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

    - wadia


    Konto

    83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

    - opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




    Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

    /dvqpq2981b/skrytka
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów