(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Wyznaczenie miejsc przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów komitetów wyborczych
A» Wzór pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego
A» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
A» Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze – Referent ds. infrastruktury gminnej w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
A» Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za I kwartał 2024 r.
  • Status Prawny
  • Statut Gminy
  • Rozdzial VI

    Rozdział VI
    Zasady i tryb pracy Komisji Rewizyjnej


    § 101.

    1. Komisja Rewizyjna, zwana w niniejszym rozdziale „komisją”, kontroluje działalność Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy pod względem legalności, gospodarności, rzetelności
    i celowości oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.
    2. Komisja bada w szczególności gospodarkę finansową kontrolowanych podmiotów, w tym wykonanie budżetu Gminy.

    § 102.

    Komisja podlega wyłącznie Radzie i działa w jej imieniu.

    § 103.

    1. Komisja podejmuje kontrole zgodnie z planem pracy zatwierdzonym przez Radę na dany rok kalendarzowy, a ponadto wykonuje kontrole nie objęte rocznym planem:
    a) na zlecenie Rady,
    b) na wniosek Burmistrza – w zakresie kontroli jednostek organizacyjnych Gminy,
    c) z własnej inicjatywy.
    2. Roczny plan kontroli obejmuje: przedmiot, zakres i termin kontroli.
    3. Przedmiot, zakres i termin kontroli nie objętej rocznym planem podlegają zatwierdzeniu przez Radę. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w razie konieczności niezwłocznego podjęcia czynności kontrolnych z uwagi na interes Gminy, ustalenia te zatwierdza Przewodniczący Rady.
    4. Roczny plan kontroli przedkładany jest do wiadomości Burmistrzowi
    i kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych.
    5. Przewodniczący komisji zawiadamia Burmistrza (kierownika jednostki kontrolowanej) o zamiarze przeprowadzenia kontroli co najmniej na 7 dni przed terminem kontroli, z wyjątkiem sytuacji określonej w ust. 3 zd. drugie.

    § 104.

    1. Kontrolę przeprowadza wyłoniony z komisji zespół kontrolny, liczący co najmniej 3 członków.
    2. Członkowie zespołu kontrolnego działają na podstawie imiennego upoważnienia wystawionego przez Przewodniczącego Rady.

    § 105.

    1. Zespół kontrolny upoważniony jest do:
    - wstępu do pomieszczeń oraz innych obiektów jednostki kontrolowanej,
    - wglądu do akt i dokumentów znajdujących się w kontrolowanej jednostce
    i związanych z jej działalnością,
    - żądania od pracowników kontrolowanej jednostki ustnych i pisemnych wyjaśnień dotyczących przedmiotu kontroli,
    - przyjmowania oświadczeń od pracowników kontrolowanej jednostki,
    - sporządzania odpisów i kopii wymaganych dokumentów.
    2. Odmowa okazania kontrolującym dokumentów bądź złożenia wyjaśnień wymaga pisemnego uzasadnienia.
    3. Kierownik jednostki kontrolowanej jest zobowiązany do zapewnienia kontrolującym odpowiednich warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzania kontroli.
    4. Kontrolujący zobowiązani są do przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych i innych właściwych przepisów.
    5. Działalność zespołu kontrolnego nie może naruszać obowiązującego w jednostce kontrolowanej porządku pracy.

    § 106.

    1. Z przebiegu kontroli zespół sporządza protokół, który podpisują wszyscy jego członkowie oraz kierownik jednostki kontrolowanej.
    2. W protokole ujmuje się fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, uchybienia i nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki, jak również osiągnięcia
    i przykłady dobrej pracy.
    3. Protokół powinien ponadto zawierać:
    - datę i wskazanie miejsca oraz czasu kontroli,
    - projekt wniosków pokontrolnych,
    - wykaz dokumentów załączonych do protokołu,
    - adnotację o zapoznaniu kierownika jednostki kontrolowanej z treścią protokołu.
    4. Wyniki kontroli zespół przedstawia komisji, która formułuje wnioski pokontrolne.
    5. Protokół oraz wnioski pokontrolne sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz otrzymuje kierownik jednostki kontrolowanej, drugi – Przewodniczący Rady, a trzeci egzemplarz pozostaje w aktach komisji.
    W przypadku kontroli jednostki organizacyjnej lub jednostki pomocniczej Gminy odpisy protokołu i wniosków pokontrolnych przekazuje się Burmistrzowi.

    § 107.

    Po zakończeniu czynności określonych w § 106 Przewodniczący Rady umieszcza
    w porządku obrad najbliższej sesji punkt dotyczy rozpatrzenia wyników kontroli
    i przyjęcia zaleceń pokontrolnych.

    § 108.

    Jeżeli w toku czynności kontrolnych zaistnieje podejrzenie popełnienia przestępstwa, komisja przedstawia sprawę Przewodniczącemu Rady celem powiadomienia organów ścigania.

    § 109.

    1. Komisja może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem jej działania.
    2. W przypadku, gdy skorzystanie ze środków dowodowych określonych w ust. 1 wymaga wydatkowania środków finansowych z budżetu Gminy lub gminnych
    jednostek organizacyjnych, Przewodniczący komisji przedstawia sprawę na posiedzeniu Rady celem podjęcia stosownej uchwały.

    § 110.

    W sprawach nieuregulowanych w niniejszym rozdziale mają zastosowanie postanowienia §§ 38 – 51 niniejszego Statutu.


    Data wprowadzenia: 2003-07-09 0915
    Data upublicznienia: 2003-07-09
    Art. czytany: 6231 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Admin
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
    ul. Fabryczna 5

    Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
    kasa czynna w godz. 7:30-14:00


    Dziennik Ustaw

    Monitor Polski


    Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

    Konto:

    25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - dochody jednostek budżetowych.


    Konto

    10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
    -zobowiązanie pieniężne,
    - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
    - dzierżawy,
    - najmy, czynsz,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


    Konto

    68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

    - wadia


    Konto

    83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

    - opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




    Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

    /dvqpq2981b/skrytka
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów