(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Uchwała nr 165/2025 PKW z dnia 23 kwietnia 2025 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych
» Protokół z XIII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 marca 2025 r.
» Protokół z XII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 lutego 2025 r.
» INFORMACJA O STRONIE INTERNETOWEJ PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA
» Postanowienie Nr 113/2025 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 28 kwietnia 2025 r. w sprawie zmiany w składzie Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 4 w gminie Suchedniów
  • Wydziały
  • Radca Prawny
  • Obsługa Prawna

    Obsługa prawna świadczona w Urzędzie obejmuje udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a w szczególności:
    1)sporządzanie na zlecenie Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, kierowników komórek organizacyjnych oraz kierowników jednostek podległych - opinii prawnych, uzgodnień, wzorów umów oraz innych dokumentów wymagających wiedzy prawniczej;
    2)udział w opracowaniu/opiniowanie/uzgodnienie projektów uchwał Rady Miejskiej w Suchedniowie oraz zarządzeń Burmistrza, w tym ich zatwierdzenie pod względem formalno – prawnym i redakcyjnym;
    3)weryfikację i uzgadnianie/opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa projektów: umów, aneksów, porozumień zawieranych przez Gminą oraz pism i innych dokumentów (regulaminów, pełnomocnictw, upoważnień, decyzji administracyjnych) Zamawiającego;
    4)udział w sporządzaniu projektów przepisów prawa miejscowego;
    5)opiniowanie pod względem formalno – prawnych dokumentacji dotyczącej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
    6)udział w sesjach Rany Miejskiej wraz ze świadczeniem pomocy prawnej podczas obrad oraz na polecenie Burmistrza w komisjach Rady Miejskiej;
    7)udzielanie pomocy prawnej pracownikom Urzędu Miasta i Gminy oraz pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w tym udzielanie konsultacji prawnych i porad w formie ustnej lub w formie pisemnej oraz wydawane opinii prawnych;
    8)interpretacja postanowień zawartych w umowach, porozumieniach, aneksach, ugodach, dokumentach przetargowych, a także rozstrzyganie kwestii prawnych dotyczących m.in. zgodności postanowień i zapisów wyżej wymienionych dokumentów z przepisami prawa;
    9)przygotowane projektów wystąpień do sądów, organów ścigania i innych instytucji w związku z prowadzonymi postępowaniami;
    10)bieżące monitorowanie przepisów prawa i informowanie pracowników o nowych przepisach prawa a także zmianach w przepisach prawnych dotyczących funkcjonowania Zamawiającego, w tym udzielanie wyjaśnień oraz porad prawnych dotyczących interpretacji i stosowania przepisów prawnych. Informowanie o nowych przepisach prawa oraz zmianach w przepisach prawa odbywać się będzie za pośrednictwem poczty elektronicznej;
    11)sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności gminy oraz współdziałanie z pracownikami merytorycznymi w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
    12)występowanie w charakterze pełnomocnika, w tym w szczególności przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi oraz przed organami orzekającymi;
    13)występowanie w charakterze pełnomocnika zamawiającego na rozprawach odwoławczych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
    14)bieżące prowadzenie rejestrów: prowadzonych postępowań sądowych, wydanych opinii prawnych oraz prowadzonych spraw;
    15)uczestnictwo w rokowaniach, negocjacjach związanych z nawiązywaniem, rozwiązywaniem lub zmianą stosunku pranego;
    16)udział w weryfikacji zgłoszeń sygnalistów oraz działań następczych;
    17)wykonywanie innych zadań i czynności nie wymienionych powyżej, mieszczących się w przedmiocie zamówienia Zamawiającego.


    Data wprowadzenia: 2025-03-19 0946
    Data upublicznienia: 2025-03-19
    Art. czytany: 217 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
    Rejestr zmian:
    2025-03-19
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Karolina Długosz
    » Przełącz na wiadomości normalne
    Podkat. Archiwalne:
    Listopad 2018
    Grudzień 2018
    Styczeń 2019
    Luty 2019
    Marzec 2019
    kwiecień 2019 r.
    maj 2019 r.
    czerwiec 2019 r.
    Lipiec 2019 r.
    Wrzesień 2019 r.
    Październik 2019
    Listopad 2019
    Grudzień 2019
    Styczeń 2020
    Luty 2020 r.
    Czerwiec 2022 r.
    wrzesień 2022 r.
    Październik 2022 r.
    Listopad 2022 r.
    Luty 2023 r.
    marzec 2023 r.
    Kwiecień 2023 r.
    Maj 2023 r.
    Czerwiec 2023 r.
    Sierpień 2023 r.
    Wrzesień 2023 r.
    Listopad 2023 r.
    Grudzień 2023 r.
    Styczeń 2024 r.
    Luty 2024 r.
    Marzec 2024 r.
    Ostat. 10 wiadomości z archiwum:

    » Ogłoszenie - posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów - 25 kwietnia 2019 r.
    » Ogłoszenie - wspólne posiedzenie komisji stałych Rady Miejskiej- 16 kwietnia 2019r.
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów