| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Wydziały   Radca Prawny
 |  
| 
 |  
Obsługa Prawna 
  Obsługa prawna świadczona w Urzędzie obejmuje udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a w szczególności: 
1)sporządzanie na zlecenie Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, kierowników komórek organizacyjnych oraz kierowników jednostek podległych - opinii prawnych, uzgodnień, wzorów umów oraz innych dokumentów wymagających wiedzy prawniczej; 
2)udział w opracowaniu/opiniowanie/uzgodnienie projektów uchwał Rady Miejskiej w Suchedniowie oraz zarządzeń Burmistrza, w tym ich zatwierdzenie pod względem formalno – prawnym i redakcyjnym; 
3)weryfikację i uzgadnianie/opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa projektów: umów, aneksów, porozumień zawieranych przez Gminą oraz pism i innych dokumentów (regulaminów, pełnomocnictw, upoważnień, decyzji administracyjnych) Zamawiającego; 
4)udział w sporządzaniu projektów przepisów prawa miejscowego; 
5)opiniowanie pod względem formalno – prawnych dokumentacji dotyczącej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego; 
6)udział w sesjach Rany Miejskiej wraz ze świadczeniem pomocy prawnej podczas obrad oraz na polecenie Burmistrza w komisjach Rady Miejskiej; 
7)udzielanie pomocy prawnej pracownikom Urzędu Miasta i Gminy oraz pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w tym udzielanie konsultacji prawnych i porad w formie ustnej lub w formie pisemnej oraz wydawane opinii prawnych; 
8)interpretacja postanowień zawartych w umowach, porozumieniach, aneksach, ugodach, dokumentach przetargowych, a także rozstrzyganie kwestii prawnych dotyczących m.in. zgodności postanowień i zapisów wyżej wymienionych dokumentów z przepisami prawa; 
9)przygotowane projektów wystąpień do sądów, organów ścigania i innych instytucji w związku z prowadzonymi postępowaniami; 
10)bieżące monitorowanie przepisów prawa i informowanie pracowników o nowych przepisach prawa a także zmianach w przepisach prawnych dotyczących funkcjonowania Zamawiającego, w tym udzielanie wyjaśnień oraz porad prawnych dotyczących interpretacji i stosowania przepisów prawnych. Informowanie o nowych przepisach prawa oraz zmianach w przepisach prawa odbywać się będzie za pośrednictwem poczty elektronicznej; 
11)sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności gminy oraz współdziałanie z pracownikami merytorycznymi w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego; 
12)występowanie w charakterze pełnomocnika, w tym w szczególności przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi oraz przed organami orzekającymi; 
13)występowanie w charakterze pełnomocnika zamawiającego na rozprawach odwoławczych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego; 
14)bieżące prowadzenie rejestrów: prowadzonych postępowań sądowych, wydanych opinii prawnych oraz prowadzonych spraw; 
15)uczestnictwo w rokowaniach, negocjacjach związanych z nawiązywaniem, rozwiązywaniem lub zmianą stosunku pranego; 
16)udział w weryfikacji zgłoszeń sygnalistów oraz działań następczych; 
17)wykonywanie innych zadań i czynności nie wymienionych powyżej, mieszczących się w przedmiocie zamówienia Zamawiającego.
  Data wprowadzenia: 2025-03-19 0946 Data upublicznienia: 2025-03-19 Art. czytany: 1003 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Karolina Długosz
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
  
Godziny otwarcia:  
Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30 
Czwartek - 7:30 - 17:30 
Piątek - 7:30 - 13:30
  
kasa czynna w godz.:  
Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30 
Czwartek - 7:30 - 16:00 
Piątek - 7:30 - 12:30 
  
Dziennik Ustaw 
Monitor Polski
  
Rachunki bankowe Gminy Suchedniów: 
  Konto: 
 
25 8520 0007 2001 0000 0097 0022 
 
- subwencje, dotacje, dofinansowania, 
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych, 
- dochody z Urzędów Skarbowych, 
- dochody jednostek budżetowych.  
 
 Konto
  
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001 
 
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych. 
-zobowiązanie pieniężne, 
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd, 
- dzierżawy, 
- najmy, czynsz, 
- zajęcie pasa drogowego, 
- udostępnienie danych osobowych, 
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu. 
 
 Konto
  
68 8520 0007 2001 0005 5853 0001 
 
- wadia 
 
 Konto
  
83 8520 0007 2001 0000 0097 0045 
 
- opłaty  za gospodarowanie odpadami komunalnymi  
 
 
  Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
  /dvqpq2981b/skrytka 
 |  
| 
 |  
 
 |