|
|
|
|
Wydziały Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska (archiwum)
|
|
WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI, ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYDZIAŁ GOSPOD. NIERUCHOMOŚCIAMI, ROLNICTWA I OCHR. ŚRODOWISKA
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, rolnictwa i Ochrony Środowiska realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
1. Kazimierz Matla – Kierownik Wydziału; pokój nr 6, tel. 41 25-43-186 lub – 41 25-43-250 wew. 57
2. Lucyna Kołda – Inspektor ds. Gospodarki Nieruchomościami; pokój nr 7, 41 25-43-186 lub 41 25-43-250 wew. 37
3. Grażyna Rak – Nowocień – Inspektor ds. Ochrony Środowiska; pokój nr 7, 41 25-43-186 lub 41 25-43-250 wew. 37
4. Maria Czaj – Referent - pokój nr 3, 41 25-43-186 lub 41 25-43-250 wew. 39
5. Beata Kaszuba – Referent - pokój nr 3, 41 25-43-186 lub 41 25-43-250 wew. 39
Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy prowadzenie spraw m.in. z zakresu gospodarki nieruchomościami, rolnictwa, geodezji i kartografii, gospodarki wodnej, ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki odpadami, utrzymania czystości
i porządku w gminie oraz ochrony zwierząt, a w szczególności:
1. W zakresie nieruchomości, m.in.:
1) Gospodarka nieruchomościami:
a) prowadzenie ewidencji nieruchomości,
b) tworzenie gminnego zasobu nieruchomości, gospodarowanie nim i nadzór,
c) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie gospodarki nieruchomościami,
d) udzielanie zgody na najem, dzierżawę lub użyczenie mienia będącego w trwałym zarządzie,
e) ustanawianie trwałego zarządu i stwierdzanie jego nieważności,
f) wyposażanie gminnych osób prawnych i gminnych jednostek organizacyjnych w nieruchomości,
g) zbywanie nieruchomości,
h) dokonywanie scaleń i podziałów mienia,
i) podział w postępowaniu wywłaszczeniowym dokonywanym na rzecz gminy,
j) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
k) zapewnienie wyceny nieruchomości w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego,
l) prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu,
m) ustalanie opłat adiacenckich,
n) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
o) ustalanie odszkodowań za grunty wydzielane pod drogi, które podlegają przejęciu na rzecz gminy,
p) zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,
q) oddawanie nieruchomości w dzierżawę, najem, użyczenie,
r) przejmowanie, zamiana i wykup nieruchomości,
s) przygotowywanie zasad sprzedaży i sprzedaż lokali mieszkalnych najemcom,
t) prowadzenie postępowań o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na podstawie złożonych wniosków,
u) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości
i numeracji porządkowej nieruchomości,
2) Regulacja stanu prawnego dróg – przygotowywanie dokumentów geodezyjno – kartograficznych i sporządzanie wniosków do wojewody o wydanie decyzji stwierdzającej nabycie nieruchomości zajętej pod drogi.
3) Komunalizacja nieruchomości.
2. W zakresie gospodarki mieszkaniowej:
1) gospodarka lokalami użytkowymi znajdującymi się w zasobach Gminy,
2) prowadzenie ewidencji wniosków o przydział lokali mieszkalnych,
3) opracowanie wieloletniego programu gospodarki mieszkaniowej, zasobem Gminy i zasad wynajmowania lokali z zasobu,
4) przygotowywanie propozycji stawek czynszu za używanie lokali,
5) sporządzanie sprawozdań dla GUS w zakresie gospodarki komunalnej
i mieszkaniowej.
3. W zakresie cmentarnictwa:
1) prowadzenie ewidencji i utrzymanie obiektów grobownictwa wojennego oraz miejsc pamięci narodowej w ramach prowadzenia jako zadania własnego i powierzonego,
2) stała dbałość o estetyczny wygląd cmentarzy i miejsc pamięci narodowej,
4. W zakresie rolnictwa, m.in.:
1) przygotowywanie materiałów do polubownego rozstrzygania sporów
o wypłatę odszkodowań za szkody powstałe w uprawach i płodach rolnych,
2) współpraca z Powiatowym Inspektorem Weterynaryjnym w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, w tym wścieklizny,
3) opiniowanie rocznych planów łowieckich oraz wyrażania opinii w sprawie wydzierżawienia obwodu łowieckiego,
4) wydawanie zaświadczeń potwierdzających prowadzenie gospodarstwa rolnego.
5. W zakresie geodezji i kartografii, m.in.:
1) prowadzenie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
2) prowadzenie spraw w zakresie nadawania nazw ulicom i placom,
3) ustalanie numerów porządkowych nieruchomości, a także prowadzenie
i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości.
6. W zakresie gospodarki wodnej, m.in.:
1) wyznaczanie w drodze decyzji części nieruchomości przyległej do wód objętych powszechnym korzystaniem, celem zapewnienia dostępu do wody w sposób umożliwiający top korzystanie oraz ustalenie z tego tytułu odszkodowania,
2) wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu, który spowodował zmiany stanu wody na gruncie powodujące szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie, przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczającym szkodom,
3) zatwierdzenie w drodze decyzji postanowień pisemnej ugody zawartej między właścicielami gruntów w sprawie ustalenia zmiany stanu wody na gruntach, nie wpływających szkodliwie na inne nieruchomości lub gospodarkę wodną,
4) współpraca z Kołem Polskiego Związku Wędkarskiego działającym na terenie Gminy w zakresie użytkowania zbiorników wodnych
i utrzymywania urządzeń.
7. W zakresie ochrony środowiska:
1) sporządzanie gminnego programu ochrony środowiska, jego aktualizacja; realizowanie zadań z zakresu racjonalnego gospodarowania odpadami komunalnymi wynikających z programu,
2) sporządzanie raportów z wykonania programu ochrony środowiska,
3) prowadzenie w formie elektronicznej publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
4) wydawanie decyzji w sprawach przewidzianych w ustawie – Prawo ochrony środowiska,
5) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
6) występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciwko przepisom o ochronie środowiska,
7) występowanie do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o podjęcie odpowiednich działań jeżeli kontrolowany podmiot narusza przepisy o ochronie środowiska,
8) prowadzenie zadań związanych z popularyzacją edukacji ekologicznej mieszkańców gmin,
9) przyjmowanie zgłoszeń instalacji z których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia,
10) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
11) wymierzanie kar pieniężnych przewidzianych w ustawie o ochronie przyrody,
12) inicjowanie działań zmierzających do tworzenia parków, w tym właściwa eksploatacja istniejącego parku,
8. W zakresie gospodarki odpadami:
1) opracowywanie gminnego programu gospodarki odpadami i jego aktualizacja i sprawozdanie z jego realizacji,
2) opiniowanie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
3) opiniowanie wniosków dotyczących zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz zbierania oraz transportu odpadów,
4) nakazywanie w drodze decyzji podmiotom odpowiedzialnym usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
5) opiniowanie powiatowych i wojewódzkich projektów planów gospodarki odpadami,
6) opracowywanie programu usuwania azbestu i jego realizacja.
9. W zakresie utrzymania czystości i porządku w Gminie:
1) utrzymanie czystości i porządku na terenach komunalnych,
2) inspirowanie, opracowanie i realizacja planów wycinki i nasadzeń drzew, krzewów, bylin i roślin jednorocznych na terenach komunalnych,
3) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
4) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych,
5) udzielanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie przewidzianym ustawą,
6) kontrolowanie przedsiębiorców w zakresie wypełniania obowiązków zawartych w udzielanym zamówieniu,
7) współdziałanie z Zakładem Gospodarki Komunalnej w sprawach utrzymania właściwego stanu porządkowo – sanitarnego,
8) sprawowanie nadzoru nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości określonych ustawą.
10. W zakresie ochrony zwierząt:
1) wydawanie decyzji w sprawie odebrania zwierzęcia czasowo lub na stałe właścicielowi bądź innej utrzymującej je osobie w przypadku gdy jest ono rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane,
2) wydawanie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy agresywnej,
3) zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie,
4) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
5) prowadzenie rejestru posiadaczy psów
11. Prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa.
Data wprowadzenia: 2013-05-28 1052 Data upublicznienia: 2013-05-28 Art. czytany: 1508 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Ewa Kaniewska
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Środa - 7:30-15:30
Czwartek - 7:30 - 17:30
Piątek - 7:30 - 13:30
kasa czynna w godz.:
Poniedziałek - Środa - 7:30-14:30
Czwartek - 7:30 - 16:00
Piątek - 7:30 - 12:30
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:
Konto:
25 8520 0007 2001 0000 0097 0022
- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.
Konto
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001
- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Konto
68 8520 0007 2001 0005 5853 0001
- wadia
Konto
83 8520 0007 2001 0000 0097 0045
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:
/dvqpq2981b/skrytka
|
|
|