(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zmiany w składach obwodowych komisji wyborczych
» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, GG-II.6821.3.5.2023
» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, GG-II.6821.3.6.2023
» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, znak: GG-II.6821.3.11.2023
» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, znak: GG-II.6821.3.9.2023
  • Status Prawny
  • Statut Gminy
  • Rozdzial V

    Rozdział V
    Tryb pracy Rady


    1. Sesje Rady

    § 52.

    1. Rada obraduje na sesjach i rozstrzyga w drodze uchwał sprawy należące do jej kompetencji, określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz w innych ustawach, a także w przepisach prawnych wydawanych na podstawie ustaw.
    2. Oprócz uchwał Rada może podejmować:
    1) deklaracje – zawierające samozobowiązanie się do określonego postępowania,
    2) oświadczenia – zawierające stanowisko w określonej sprawie,
    3) apele – zawierające formalnie niewiążące wezwania adresatów zewnętrznych do określonego postępowania , podjęcia inicjatywy czy zadania,
    4) opinie – zawierające oświadczenia wiedzy oraz oceny.
    3. Do deklaracji, oświadczeń, apeli i opinii ma zastosowanie przewidziany
    w Statucie tryb zgłaszania inicjatywy uchwałodawczej i podejmowania uchwał.

    § 53.

    Rada uchwala ramowe plany pracy, w których określa tematy obrad, przewidywane sposoby ich realizacji oraz ważniejsze zadania Burmistrza, komisji, radnych
    i jednostek organizacyjnych Gminy.

    § 54.

    1. Rada odbywa sesje zwyczajne z częstotliwością potrzebną do wykonywania zadań Gminy, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
    2. Sesje nadzwyczajne są zwoływane w przypadkach przewidzianych w ustawie
    o samorządzie gminnym.

    § 55.

    1. Przewodniczący Rady może zwołać również tzw. sesje uroczyste organizowane dla nadania szczególnie uroczystego charakteru obchodom świąt i rocznic ważnych z punktu widzenia państwowości polskiej lub społeczności lokalnej.
    2. W trakcie sesji, o której mowa w ust. 1, dopuszczalne jest pominięcie w porządku obrad niektórych elementów proceduralnych i wprowadzenie elementów uroczystych (wręczenie odznaczeń, wprowadzenie sztandaru, uchwalenie rezolucji na aktualne tematy społeczno-polityczne, itp.).

    § 56.

    1. Sesję przygotowuje – ustalając projekt porządku obrad, miejsce i termin rozpoczęcia sesji – Przewodniczący, zapewniając radnym dostarczenie niezbędnych materiałów, w tym projektów uchwał.
    2. Sesje zwołuje Przewodniczący lub z jego upoważnienia – wiceprzewodniczący.
    3. O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad, powiadamia się radnych najpóźniej na 6 dni przed ustalonym terminem, pisemnie lub – w razie konieczności - w inny skuteczny sposób.
    4. Powiadomienie wraz z materiałami dotyczącymi sesji poświęconej uchwaleniu budżetu i sprawozdania z wykonania budżetu przesyła się radnym najpóźniej na 14 dni przed sesją.
    5. W razie niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 3 Rada może podjąć uchwałę o odroczeniu sesji i wyznaczyć nowy termin jej odbycia. Wniosek
    o odroczenie sesji może być zgłoszony przez radnego tylko na początku obrad, przed głosowaniem nad przyjęciem porządku obrad.

    § 57.

    W przypadkach uzasadnionych rangą spraw i pilnym rozstrzygnięciem Przewodniczący może dokonać zwołania sesji bez zachowania terminu, o którym mowa w § 56 ust. 3, doręczając porządek obrad i projekty uchwał co najmniej
    na 48 godzin przed terminem sesji.
    Postanowienie § 56 ust. 5 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

    § 58.

    1. Przed każdą sesją Przewodniczący Rady i Wiceprzewodniczący Rady, ustalają listę osób zaproszonych na sesję, o której informują Burmistrza.
    2. W sesjach Rady biorą udział Burmistrz, jego Zastępca oraz inni, wskazani przez Burmistrza, pracownicy Urzędu.
    3. Do udziału w sesji mogą zostać zobowiązani kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych.

    § 59.

    1. Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie obrad podaje się do publicznej wiadomości przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu co najmniej na 5 dni przed terminem sesji.
    2. Publiczność obserwująca przebieg sesji zajmuje wyznaczone dla niej miejsce.
    3. Wyłączenie jawności sesji jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.

    § 60.

    1. Sesja odbywa się na jednym posiedzeniu.
    2. Na wniosek Przewodniczącego obrad lub radnego Rada może postanowić
    o przerwaniu sesji i kontynuowaniu obrad w innym wyznaczonym terminie
    na kolejnym posiedzeniu tej samej sesji.
    3. O przerwaniu sesji w trybie przewidzianym w ust. 1 Rada może postanowić
    w szczególności ze względu na niemożliwość wyczerpania porządku obrad lub konieczność jego rozszerzenia, potrzebę uzyskania dodatkowych materiałów lub inne nieprzewidziane przeszkody, uniemożliwiające Radzie właściwe obradowanie lub podjęcie uchwał.
    4. Fakt przerwania obrad oraz imiona i nazwiska radnych, którzy bez usprawiedliwienia opuścili obrady przed ich zakończeniem, odnotowuje się
    w protokole.

    § 61.

    1. Rada może rozpocząć obrady tylko w obecności co najmniej połowy swego ustawowego składu.
    2. Przewodniczący Rady może nie przerwać obrad, gdy liczba radnych w miejscu odbywania posiedzenia Rady spadnie poniżej połowy składu, jednakże Rada
    nie może wówczas podejmować uchwał.

    § 62.

    1. Sesję otwiera, prowadzi i zamyka Przewodniczący Rady.
    2. W razie nieobecności Przewodniczącego czynności określone w ust. 1 wykonuje jeden z Wiceprzewodniczących Rady.
    3. Na każdą sesję Przewodniczący ustanawia sekretarza obrad, który prowadzi listę mówców, rejestruje zgłoszone wnioski, oblicza wyniki głosowania jawnego, sprawdza quorum oraz wykonuje inne czynności o podobnym charakterze.
    Sekretarza obrad ustanawia się spośród radnych w kolejności alfabetycznej.
    4. Przewodniczący obrad, zastępcy Przewodniczącego Rady i sekretarz zajmują miejsca przy stole prezydialnym.

    § 63.

    1. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez Przewodniczącego Rady formuły „Otwieram (nr sesji) sesję Rady Miejskiej w Suchedniowie”.
    2. Po otwarciu sesji Przewodniczący Rady stwierdza na podstawie listy obecności prawomocność obrad.
    3. Po stwierdzeniu prawomocności obrad Przewodniczący Rady stawia pytania
    o ewentualne wnioski w sprawie zmiany porządku obrad.

    § 64.

    Porządek obrad obejmuje w szczególności:
    1) pisemne sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami, w tym
    z wykonania uchwał Rady,
    2) interpelacje i zapytania radnych,
    3) wolne wnioski i informacje,
    4) rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska,
    5) przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,
    6) odpowiedzi na interpelacje i zapytania,
    7) wystąpienie zaproszonych gości.

    § 65.

    Sprawozdanie, o którym mowa w § 64 pkt. 1, składa Burmistrz lub z jego upoważnienia Zastępca Burmistrza.

    § 66.

    1. Interpelacje składa radny w sprawach o zasadniczym znaczeniu dla wspólnoty gminnej.
    2. Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego, będącego jej przedmiotem oraz wynikające zeń pytania skierowane zgodnie
    z właściwością do interpelowanego.
    3. Interpelację składa się w formie pisemnej na ręce Przewodniczącego Rady. Przewodniczący niezwłocznie przekazuje interpelację adresatowi.
    4. Odpowiedź na interpelację udziela pisemnie Burmistrz lub właściwe rzeczowo osoby, upoważnione do tego przez Burmistrza w terminie 30 dni od jej otrzymania.
    5. Przewodniczący Rady informuje radnych o złożonych interpelacjach
    i odpowiedziach na nie na najbliższej sesji Rady.

    § 67.

    1. Zapytania składane są w sprawach aktualnych problemów Gminy, także w celu uzyskania informacji o konkretnym stanie faktycznym.
    2. Zapytania formułowane są ustnie na sesji lub pisemnie na ręce Przewodniczącego Rady.
    3. Jeżeli bezpośrednia odpowiedź na zapytanie nie jest możliwa, pytany udziela odpowiedzi pisemnej w ciągu 14 dni. Postanowienie § 66 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.

    § 68.

    1. Przewodniczący Rady prowadzi obrady według ustalonego porządku, otwierając dyskusje nad każdym z punktów.
    2. Przewodniczący Rady udziela głosu według kolejności zgłoszeń;
    w uzasadnionych przypadkach może także udzielić głosu poza kolejnością.
    3. Radnemu nie wolno zabierać głosu bez zezwolenia Przewodniczącego Rady.
    4. Przewodniczący Rady może zabierać głos w każdym momencie obrad.
    5. Przewodniczący Rady może udzielić głosu osobie nie będącej radnym.

    § 69.

    1. Przewodniczący Rady czuwa nad sprawnym przebiegiem obrad, a zwłaszcza nad zwięzłością wystąpień radnych oraz innych osób uczestniczących w sesji.
    2. Przewodniczący Rady może czynić radnym uwagi dotyczące tematu, formy
    i czasu trwania ich wystąpień, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach przywołać mówcę „do rzeczy”.
    3. Jeżeli temat lub sposób wystąpienia albo zachowania radnego w sposób oczywisty zakłócają porządek obrad bądź uchybiają powadze sesji, Przewodniczący Rady przywołuje radnego „do porządku”, a gdy przywołanie nie odniosło skutku może odebrać mu głos, nakazując odnotowanie tego faktu w protokole.
    4. Postanowienia ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio do osób spoza Rady zaproszonych na sesję i do publiczności.
    5. Po uprzednim ostrzeżeniu Przewodniczący Rady może nakazać opuszczenie sali tym osobom spośród publiczności, które swoim zachowaniem lub wystąpieniami zakłócają porządek obrad bądź naruszają powagę sesji.

    § 70.

    Czas trwania wystąpienia mówcy nie powinien przekraczać 10 minut, a powtórne zabranie głosu w tej samej sprawie – 5 minut. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Rady może przedłużyć czas wystąpienia.

    § 71.

    Na wniosek radnego, Przewodniczący Rady przyjmuje do protokołu sesji wystąpienie radnego zgłoszone na piśmie, lecz nie wygłoszone w toku obrad, informując o tym Radę.

    § 72.

    1. Przewodniczący Rady udziela głosu poza kolejnością w sprawie wniosków natury formalnej, w szczególności dotyczących:
    - stwierdzenia quorum,
    - zmiany porządku obrad,
    - wyłączenia jawności obrad,
    - ograniczenia czasu wystąpienia dyskutantów,
    - zamknięcia listy mówców lub kandydatów,
    - zakończenia dyskusji i podjęcia uchwały,
    - zarządzenia przerwy,
    - odesłania projektu uchwały do komisji,
    - przeliczenia głosów,
    - przestrzegania regulaminu obrad.
    2. Wnioski formalne Przewodniczący Rady poddaje pod dyskusję po dopuszczeniu jednego głosu „za” i jednego głosu „przeciwko” wnioskowi, po czym poddaje sprawę pod głosowanie.

    § 73.

    1. O ile Rada nie postanowi inaczej, sprawy osobowe Rada rozpatruje w obecności zainteresowanego.
    2. Postanowienie ust. 1 nie dotyczy przypadków nieusprawiedliwionej nieobecności zainteresowanego na sesji.

    § 74.

    1. Po wyczerpaniu listy mówców, Przewodniczący Rady zamyka dyskusję. W razie potrzeby zarządza przerwę w celu umożliwienia właściwej komisji lub Burmistrzowi ustosunkowania się do zgłoszonych w czasie debaty wniosków,
    a jeśli zaistnieje taka konieczność – przygotowania poprawek w rozpatrywanym dokumencie.
    2. Po zamknięciu dyskusji Przewodniczący Rady rozpoczyna procedurę głosowania.
    3. Po rozpoczęciu procedury głosowania, do momentu zarządzenia głosowania, Przewodniczący Rady może udzielić radnym głosu tylko w celu zgłoszenia lub uzasadnienia wniosku formalnego o sposobie lub porządku głosowania.

    § 75.

    1. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady kończy sesję, wypowiadając formułę „Zamykam (nr ...) sesję Rady Miejskiej
    w Suchedniowie”.
    2. Czas od otwarcia sesji do jej zakończenia uważa się za czas trwania sesji.
    3. Postanowienie ust. 2 dotyczy także sesji, która objęła więcej niż jedno posiedzenie.

    § 76.

    1. Rada jest związana uchwałą od chwili jej podjęcia.
    2. Uchylenie lub zmiana podjętej uchwały może nastąpić tylko w drodze odrębnej uchwały podjętej nie wcześniej, niż na następnej sesji.
    3. Postanowienia ust. 2 nie stosuje się w odniesieniu do oczywistych omyłek.

    § 77.

    Do wszystkich osób pozostających w miejscu obrad po zakończeniu sesji lub posiedzenia mają zastosowanie ogólne przepisy porządkowe właściwe dla miejsca,
    w którym sesja się odbywa.

    § 78.

    1. Z każdej sesji pracownik Biura Rady sporządza protokół.
    2. Przebieg sesji nagrywa się na taśmę magnetofonową, którą przechowuje się
    do czasu zatwierdzenia protokołu z danej sesji.

    § 79.

    1. Protokół z sesji winien odzwierciedlać jej przebieg.
    2. Protokół z sesji powinien w szczególności zawierać:
    1) numer, datę i miejsce odbywania sesji, godzinę jej rozpoczęcia i zakończenia oraz wskazywać numery uchwał, imię i nazwisko przewodniczącego obrad,
    2) stwierdzenie prawomocności posiedzenia,
    3) imiona i nazwiska osób zaproszonych, biorących udział w sesji,
    4) odnotowanie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji,
    5) ustalony porządek obrad sesji,
    6) przebieg obrad, a w szczególności treść wystąpień lub ich streszczenie, teksty zgłoszonych, jak również uchwalonych wniosków, a nadto odnotowanie faktów zgłoszenia pisemnych wystąpień,
    7) przebieg głosowania z wyszczególnieniem liczby głosów: „za”, „przeciw”
    i „wstrzymujących” oraz głosów nieważnych,
    8) podpis Przewodniczącego obrad, sekretarza i protokolanta.
    3. Radny oraz każdy uczestnik sesji, który zabierał głos na sesji, może zgłosić poprawki lub uzupełnienia do sporządzonego protokołu, nie później niż na następnej sesji.
    4. O uwzględnieniu poprawki lub uzupełnieniu protokołu rozstrzyga Przewodniczący Rady po wysłuchaniu protokolanta i przesłuchaniu taśmy magnetofonowej z nagraniem przebiegu sesji.
    5. Jeżeli wniosek wskazany w ust. 3 nie zostanie uwzględniony, wnioskodawca może wnieść sprzeciw do Rady. Po rozpatrzeniu sprzeciwu Rada podejmuje uchwałę o przyjęciu protokołu z poprzedniej sesji.

    § 80.

    1. Do protokołu dołącza się listę obecności radnych oraz listy zaproszonych gości
    i przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych, teksty przyjętych przez Radę uchwał, oświadczenia i inne dokumenty złożone na ręce Przewodniczącego Rady.
    2. Uchwały Przewodniczący Rady przekazuje Burmistrzowi w ciągu 4 dni od dnia zakończenia sesji.


    2. Uchwały Rady.

    § 81.

    1. Uchwały Rady, a także jej deklaracje, oświadczenia, apele i opinie sporządzane są w formie odrębnych dokumentów.
    2. Uchwały o charakterze proceduralnym odnotowywane są w protokole z sesji.

    § 82.

    Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje:
    a) Burmistrzowi,
    b) komisjom Rady,
    c) klubom radnych,
    d) co najmniej trzem radnym.

    § 83.

    1. Projekt uchwały składa się w formie pisemnej Przewodniczącemu Rady, który obowiązany jest umieścić go w porządku obrad najbliższej sesji.
    2. Do projektu uchwały załącza się uzasadnienie, które winno wyjaśniać cel podjęcia uchwały, ewentualnie wskazywać źródła finansowania, jeżeli podjęta uchwała spowodowałaby obciążenie budżetu Gminy.
    3. W przygotowaniu projektu uchwał pomoc merytoryczną, organizacyjną i prawną zapewnia Burmistrz lub wskazane przez niego jednostki lub osoby.
    4. Projekt uchwały powinien określać w szczególności:
    1) tytuł uchwały,
    2) podstawę prawną,
    3) postanowienia merytoryczne,
    4) określenie organu odpowiedzialnego za wykonanie uchwały,
    5) rozstrzygnięcie dotyczące ogłoszenia uchwały, jeżeli nie wynika ono
    z przepisów prawa, a także formę jej popularyzacji,
    6) termin wejścia w życie uchwały oraz ewentualnie czas jej obowiązywania,
    7) przepisy przejściowe.
    5. Projekt uchwały podlega zaopiniowaniu przez merytorycznie właściwą komisję.
    W przypadkach uzasadnionych pilnością spraw do porządku obrad dopuszcza się, za zgodą Rady, projekt uchwały niezaopiniowany uprzednio przez właściwą komisję.

    § 84.

    Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący Rady lub wiceprzewodniczący, o ile prowadził obrady.

    § 85.

    Biuro Rady ewidencjonuje oryginały uchwał w rejestrze uchwał i przechowuje wraz
    z protokołami sesji Rady.


    3. Procedura głosowania

    § 86.

    W głosowaniu biorą udział wyłącznie radni.

    § 87.

    1. Głosowanie jawne odbywa się przez podniesienie ręki.
    2. Głosowanie jawne zarządza i przeprowadza Przewodniczący obrad oraz nakazuje odnotowanie wyników głosowania w protokole sesji.
    3. Do przeliczenia Przewodniczący obrad może wyznaczyć sekretarza obrad.
    4. Wyniki głosowania jawnego ogłasza Przewodniczący obrad.

    § 88.

    1. Przewodniczący obrad przed poddaniem wniosku pod głosowanie precyzuje
    i ogłasza Radzie proponowaną treść wniosku w taki sposób, aby jego redakcja była przejrzysta, a wniosek nie budził wątpliwości co do intencji wnioskodawcy.
    2. W pierwszej kolejności Przewodniczący obrad poddaje pod głosowanie wniosek najdalej idący, jeśli może to wykluczyć potrzebę głosowania nad pozostałymi wnioskami. Ewentualny spór co do tego, który z wniosków jest najdalej idący rozstrzyga Przewodniczący obrad.
    3. W przypadku głosowania w sprawie wyborów osób Przewodniczący obrad przed zamknięciem listy kandydatów zapytuje każdego z nich, czy zgadza się kandydować i po otrzymaniu odpowiedzi twierdzącej poddaje pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów, a następnie zarządza wybory.
    4. Przepis ust. 3 nie ma zastosowania, gdy nieobecny kandydat złożył uprzednio zgodę na piśmie.
    5. Uprawnionym do zgłaszania kandydatów na Przewodniczącego Rady oraz jego zastępców jest każdy radny.

    § 89.

    1. Jeżeli oprócz wniosku o podjęcie uchwały w danej sprawie zostanie zgłoszony wniosek o odrzucenie tego wniosku, w pierwszej kolejności Rada głosuje nad wnioskiem o odrzucenie wniosku o podjęcie uchwały.
    2. Głosowanie nad poprawkami do poszczególnych paragrafów lub ustępów projektu uchwały następuje według kolejności ich zgłaszania, z tym, że w pierwszej kolejności Przewodniczący obrad poddaje pod głosowanie te poprawki, których przyjęcie lub odrzucenie rozstrzyga o innych poprawkach.
    3. W przypadku przyjęcia poprawki wykluczającej inne poprawki do projektu uchwały, poprawek tych nie poddaje się pod głosowanie.
    4. W przypadku zgłoszenia do tego samego fragmentu projektu uchwały kilku poprawek stosuje się zasadę określoną w ust. 2.
    5. Przewodniczący obrad może zarządzić głosowanie łącznie nad grupą poprawek do projektu uchwały.
    6. Przewodniczący obrad zarządza głosowanie w ostatniej kolejności za przyjęciem uchwały w całości ze zmianami wynikającymi z poprawek wniesionych do projektu uchwały.
    7. Przewodniczący obrad może odroczyć głosowanie, o jakim mowa w ust. 6 na czas potrzebny do stwierdzenia, czy wskutek przyjętych poprawek nie zachodzi sprzeczność pomiędzy poszczególnymi postanowieniami uchwały.

    § 90.

    1. Głosowanie jawne imienne odbywa się przy użyciu karty ostemplowanej pieczęcią Rady, na której umieszczone jest imię i nazwisko radnego.
    2. O przeprowadzeniu głosowania jawnego imiennego decyduje Rada na wniosek
    co najmniej czterech radnych.
    3. W głosowaniu jawnym imiennym radni po wypełnieniu karty do głosowania kolejno, w porządku alfabetycznym, wyczytywani przez sekretarza obrad, wrzucają karty do urny.
    4. Obliczenia głosów w głosowaniu jawnym imiennym dokonuje na sali obrad ich Przewodniczący przy pomocy Zastępców i sekretarza obrad.

    § 91.

    1. W głosowaniu tajnym radni głosują za pomocą kart ostemplowanych pieczęcią Rady, przy czym każdorazowo Rada ustala zasady i sposób głosowania, a samo głosowanie przeprowadza wybrana z grona Rady Komisja Skrutacyjna
    z wyłonionym spośród siebie przewodniczącym.
    2. Komisja Skrutacyjna przed przystąpieniem do głosowania objaśnia sposób głosowania i przeprowadza je, wyczytując kolejno radnych z listy obecności.
    3. Kart do głosowania nie może być więcej niż radnych obecnych na sesji.
    4. Po przeliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytuje protokół, podając wynik głosowania.
    5. Karty z oddanymi głosami i protokół głosowania stanowią załącznik do protokołu sesji.

    § 92.

    1. Głosowanie zwykłą większością głosów oznacza, że przechodzi wniosek lub kandydat, który uzyskał większą liczbę głosów „za” niż „przeciw”. Głosów wstrzymujących się i nieważnych nie bierze się pod uwagę.
    2. Jeżeli celem głosowania jest wybór jednego spośród kilku wniosków lub kandydatur, przez zwykłą większość należy rozumieć taką liczbę głosów za jednym z nich, która jest większa od liczby głosów przypadających odrębnie na każde z pozostałych.
    3. Bezwzględna większość głosów oznacza co najmniej jeden głos więcej od sumy pozostałych ważnie oddanych głosów, to znaczy „przeciw” i „wstrzymujących się”.
    4. Bezwzględna większość głosów ustawowego składu Rady ma miejsce wówczas, gdy „za” padła co najmniej liczba całkowita głosów przewyższająca połowę ustawowego składu Rady, a zarazem tej połowie najbliższa.


    4. Radni

    § 93.

    1. Radni winni uczestniczyć czynnie w sesjach Rady i pracach komisji, do których zostali wybrani.
    2. Radni mają obowiązek utrzymywania stałej więzi z wyborcami poprzez:
    - konsultowanie spraw wnoszonych pod obrady Rady,
    - propagowanie zamierzeń i dokonań Rady,
    - informowanie mieszkańców o swojej działalności w Radzie, przyjmowanie postulatów, wniosków i skarg mieszkańców Gminy.

    § 94.

    1. Radni mogą domagać się wniesienia pod obrady sesji Rady lub posiedzeń komisji innych spraw niż przewidziane w planie, jeżeli uważają je za społecznie pilne
    i uzasadnione.
    2. Radni mogą kierować do Burmistrza interpelacje i zapytania we wszystkich sprawach publicznych wspólnoty samorządowej.

    § 95.

    1. Radni potwierdzają swoją obecność na sesjach i posiedzeniach komisji podpisem na liście obecności.
    2. Radny nie później niż w ciągu 7 dni od zakończenia sesji Rady lub posiedzenia komisji winien usprawiedliwić swoją nieobecność składając stosowne pisemne wyjaśnienie na ręce odpowiednio Przewodniczącego Rady lub przewodniczącego komisji.

    § 96.

    1. Radni pełnią dyżury w siedzibie Rady w ustalonym dniu tygodnia.
    2. Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego pełnią dyżury nie rzadziej niż raz w miesiącu w ustalonym dniu w siedzibie Rady.

    § 97.

    Przewodniczący Rady dokonuje okresowych ocen udziału radnych w pracach Rady,
    a w uzasadnionych przypadkach zwraca radnym uwagę na niedociągnięcia lub uchybienia w ich pracy.
    O przeprowadzonych rozmowach Przewodniczący może poinformować Radę na sesji.


    5. Zasady działania klubów radnych

    § 98.

    1. Radni mogą tworzyć kluby radnych według kryteriów przez siebie przyjętych.
    2. Klub tworzy grupa co najmniej 3 radnych.
    3. Radny może być członkiem tylko jednego klubu.

    § 99.

    1. Radni tworzący klub sporządzają protokół utworzenia klubu, w którym określają cele i formy swej działalności.
    2. Kluby radnych działają na podstawie własnych regulaminów. Regulamin
    nie może być sprzeczny ze Statutem Gminy.
    3. O powstaniu klubu jego członkowie zawiadamiają Przewodniczącego Rady.
    W zawiadomieniu podaje się nazwę klubu, imiona i nazwiska członków oraz wskazuje się radnego reprezentującego klub na zewnątrz.
    4. O powstaniu klubu Przewodniczący Rady informuje Radę na najbliższej sesji.

    § 100.

    Kluby radnych posiadają uprawnienia do:
    - wyrażenia opinii w sprawach będących przedmiotem sesji,
    - zgłaszania interpelacji, zapytań i składania oświadczeń.


    Data wprowadzenia: 2003-07-09 0913
    Data upublicznienia: 2003-07-09
    Art. czytany: 6194 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Admin
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
    ul. Fabryczna 5

    Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
    kasa czynna w godz. 7:30-14:00


    Dziennik Ustaw

    Monitor Polski


    Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

    Konto:

    25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - dochody jednostek budżetowych.


    Konto

    10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
    -zobowiązanie pieniężne,
    - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
    - dzierżawy,
    - najmy, czynsz,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


    Konto

    68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

    - wadia


    Konto

    83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

    - opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




    Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

    /dvqpq2981b/skrytka
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów