(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
» Protokół z XVIII w kadencji sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 07 lipca 2025 r.
» Protokół z XVII w kadencji 2024 -2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 18 czerwca 2025 r.
» INFORMACJA Z MIĘDZYSESYJNEJ DZIAŁALNOŚCI BURMISTRZA MIASTA I GMINY SUCHEDNIÓW W OKRESIE OD DNIA 18.06.2025 r. DO DNIA 28.08.2025 r.
» Obwieszczenie Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 29 sierpnia 2025 r. Znak: GPR.6730.6.2025
  • Status Prawny
  • Statut Gminy
  • Rozdzial III

    Rozdział III
    Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich


    § 20.

    Uprawnionym do dostępu do dokumentów Gminy, wynikających z wykonywania zadań publicznych, i korzystania z nich jest każdy zainteresowany.

    § 21.

    Udostępnieniu podlegają w szczególności następujące dokumenty publiczne:
    - uchwały Rady Miejskiej,
    - zarządzenia Burmistrza,
    - wnioski i opinie komisji Rady,
    - interpelacje i wnioski radnych,
    - protokoły z posiedzeń Rady i komisji Rady.

    § 22.

    Dysponentami dokumentów publicznych są w zakresie działania:
    1) Rady – Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego pracownik Biura Rady,
    2) Burmistrza – Burmistrz lub wyznaczony przez niego pracownik,
    3) gminnych jednostek organizacyjnych – kierownicy tych jednostek.

    § 23.

    1. Dokumenty publiczne są jawne, z wyłączeniem tych, których ochrona przed nieuprawnionym ujawnieniem wynika z ustawy.
    2. Dostęp do dokumentów w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

    § 24.

    Dysponent dokumentów publicznych jest zobowiązany do podjęcia niezbędnych działań celem zapewnienia dysponowania tymi dokumentami w sposób nadający się do udostępnienia przy zachowaniu ochrony przed nieuprawnionym ujawnieniem.

    § 25.

    Udostępnienie dokumentów publicznych obejmuje prawo do:
    1) bezpłatnego uzyskania informacji o dokumentach,
    2) wglądu do dokumentów,
    3) sporządzania uwierzytelnionych kopii z dokumentów.

    § 26.

    1. Informacji o dokumentach publicznych udziela pracownik wskazany przez dysponenta dokumentu.
    2. Udzielając informacji pracownik wskazuje uprawnionemu formę, w jakiej dany dokument jest udostępniany.

    § 27.

    Wgląd do dokumentów publicznych jest realizowany w formie:
    a) powszechnej publikacji,
    b) bezpośredniego udostępnienia dokumentu uprawnionemu na jego wniosek.

    § 28.

    1. Powszechnej publikacji dokonuje się:
    a) w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego,
    b) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie.
    2. Zasady i tryb ogłaszania dokumentów w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego określa ustawa z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718).
    3. Na tablicy ogłoszeń Urzędu publikuje się wszystkie uchwały Rady Miejskiej.

    § 29.

    1. Bezpośrednie udostępnienie na wniosek uprawnionego dotyczy jedynie dokumentów, których udostępnienie nie jest dokonywane w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
    2. Wniosek o udostępnienie powinien być złożony na piśmie, jeżeli dotyczy informacji zawartych w wielu dokumentach lub o różnorodnym charakterze.
    3. Udostępnienie następuje niezwłocznie w sposób zgodny z wnioskiem,
    o ile środki techniczne dysponenta dokumentów umożliwiają realizację tego wniosku.
    4. Udostępnienie dokonywane jest w obecności wyznaczonego pracownika,
    który zarazem podejmuje czynności mające na celu zachowanie ochrony danych przed nieuprawnionym ujawnieniem.
    5. Jeżeli dokument nie może być udostępniony niezwłocznie, należy podać uprawnionemu przyczynę tej zwłoki i określić termin udostępnienia, nie dłuższy niż 7 dni od dnia złożenia wniosku.
    6. Odmowa udostępniania dokumentu następuje na piśmie z uzasadnieniem.
    7. W przypadku nieudostępnienia dokumentu z tytułu wyłączenia jawności niektórych danych, należy uprawnionemu podać podstawę i zakres takiego wyłączenia oraz wskazać osobę, która tego wyłączenia dokonała.

    § 30.

    1. Uprawnionemu przysługuje prawo kopiowania dokumentu wraz z danymi umożliwiającymi jego identyfikację.
    2. Sporządzoną kopię należy na wniosek uprawnionego uwierzytelnić poprzez podpis i urzędową pieczęć dysponenta dokumentu lub osoby przez niego upoważnionej.
    3. W przypadku gdy nie jest niezbędne udostępnienie całego dokumentu, upoważniony przez dysponenta pracownik sporządza z niego wyciąg, który podlega uwierzytelnieniu wg zasad określonych w ust. 2.
    4. Uprawniony ma prawo do sporządzania notatek i odpisów.


    Data wprowadzenia: 2003-07-09 0903
    Data upublicznienia: 2003-07-09
    Art. czytany: 7988 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Admin
    Rejestr zmian:
    2003-07-09
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Admin
    2. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Admin
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Wydział Organizacyjny
    Wydział Finansowy
    Urząd Stanu Cywilnego
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju
    Referat Ochrony Środowiska
    Radca Prawny
    Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury
    Stanowisko ds. edukacji
    Samodzielne Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
    Podkat. Archiwalne:
    Wydział Rozwoju i Strategii
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
    Stanowisko ds. społecznych
    .....
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Referat Ochrony Środowiska
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów