(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Zaproszenie do składania ofert na realizację zadania pn.: „Modernizacja placu zabaw w miejscowości Suchedniów na działce nr ewid. 6567/82”.
A» Wspólne posiedzenie komisji stałych Rady Miejskiej
A» Posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
A» Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze inspektor ds. kadrowo-organizacyjnych w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Suchedniowie
A» Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze inspektor ds. kadrowo-organizacyjnych w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Suchedniowie
Zasady dofinansowania kosztów dokształcania pracowników młodocianych – informacja dla pracodawców

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie, ul. Fabryczna 5, samodzielne stanowisko do spraw edukacji, pok. 201.(II piętro), tel. 41/25-43-186, w. 60, w godzinach pracy urzędu: poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30
Dokumenty należy składać w sekretariacie urzędu.


Wymagane dokumenty
1. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika,
2. Załączniki do wniosku potwierdzone za zgodność z oryginałem:
• Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną u pracodawcy,
• Kopie dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej szkolenie w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej u pracodawcy,
• Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
• Kopie dokumentów potwierdzających krótszy okres szkolenia w przypadku zmiany umowy,
• Kopia dyplomu lub świadectwa, albo zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy,
• Kopię dokumentów potwierdzających zdanie egzaminu zawodowego przez młodocianego pracownika z wynikiem pozytywnym (dyplom, świadectwo lub zaświadczenie),
• Kopię świadectwa pracy młodocianego pracownika,
• Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy prowadzonej działalności prowadzonej przez pracodawcę,
• Kopię dokumentów potwierdzających status prawny prowadzonej działalności w przypadku spółek,
• Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
• Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,

Miejsce odbioru
Osobiście w pok. 201, II piętro (samodzielne stanowisko do spraw edukacji) lub pocztą.

Opłaty
Nie wnosi się.

Termin załatwienia
Zgodnie z obowiązującymi przepisami KPA.

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc 3, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów.

Uwagi
Wniosek o dofinansowanie należy złożyć w terminie 3 miesięcy od ukończenia przez młodocianego pracownika nauki zawodu lub przyuczenia do wykonania określonej pracy. W przypadku niekompletnego wniosku, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych wniosku w terminie 7 dni. W razie nie uzupełnienia tych braków wniosek pozostawiony zostanie bez rozpatrzenia (art. 64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Art. 122;
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu;
4. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;
6. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.

Treść
Uwaga
1. O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie Gminy Suchedniów, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
2. Zgodnie z art. 122 ust. 11 ustawy o Prawie oświatowym dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozumieniu przepisów rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).




Opracował
Beata Kaszuba


Data wprowadzenia: 2016-05-31 1447
Data upublicznienia: 2016-05-31
Art. czytany: 1826 razy

» Formularz informacji pomocy de minimis - rozmiar: 78453 bajtów
Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
» Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - rozmiar: 28160 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis - rozmiar: 39424 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika - rozmiar: 47104 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Zasady dofinansowania kosztów - rozmiar: 48128 bajtów
Typ pliku: text/doc
» Zawiadomienie o zawarciu umowy - rozmiar: 41984 bajtów
Typ pliku: text/doc
Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Ewa Kaniewska
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości normalne
Podkat. Archiwalne:
A Listopad 2018
A Grudzień 2018
A Styczeń 2019
A Luty 2019
A Marzec 2019
A kwiecień 2019 r.
A maj 2019 r.
A czerwiec 2019 r.
A Lipiec 2019 r.
A Wrzesień 2019 r.
A Październik 2019
A Listopad 2019
A Grudzień 2019
A Styczeń 2020
A Luty 2020 r.
A Czerwiec 2022 r.
A wrzesień 2022 r.
A Październik 2022 r.
A Listopad 2022 r.
A Luty 2023 r.
A marzec 2023 r.
A Kwiecień 2023 r.
A Maj 2023 r.
A Czerwiec 2023 r.
A Sierpień 2023 r.
A Wrzesień 2023 r.
A Listopad 2023 r.
A Grudzień 2023 r.
A Styczeń 2024 r.
A Luty 2024 r.
A Marzec 2024 r.
Ostat. 10 wiadomości z archiwum:

A» Wspólne posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ochrony Środowiska i Ładu Publicznego i Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Turystyki
A» Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów