(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Wydziały » Radca Prawny
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Uchwała nr 165/2025 PKW z dnia 23 kwietnia 2025 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych
A» Protokół z XIII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 marca 2025 r.
A» Protokół z XII w kadencji 2024-2029 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 lutego 2025 r.
A» INFORMACJA O STRONIE INTERNETOWEJ PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA
A» Postanowienie Nr 113/2025 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 28 kwietnia 2025 r. w sprawie zmiany w składzie Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 4 w gminie Suchedniów
Ilość wiadomości z działu 'Radca Prawny': 1
Obsługa Prawna

Obsługa prawna świadczona w Urzędzie obejmuje udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a w szczególności:
1)sporządzanie na zlecenie Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, kierowników komórek organizacyjnych oraz kierowników jednostek podległych - opinii prawnych, uzgodnień, wzorów umów oraz innych dokumentów wymagających wiedzy prawniczej;
2)udział w opracowaniu/opiniowanie/uzgodnienie projektów uchwał Rady Miejskiej w Suchedniowie oraz zarządzeń Burmistrza, w tym ich zatwierdzenie pod względem formalno – prawnym i redakcyjnym;
3)weryfikację i uzgadnianie/opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa projektów: umów, aneksów, porozumień zawieranych przez Gminą oraz pism i innych dokumentów (regulaminów, pełnomocnictw, upoważnień, decyzji administracyjnych) Zamawiającego;
4)udział w sporządzaniu projektów przepisów prawa miejscowego;
5)opiniowanie pod względem formalno – prawnych dokumentacji dotyczącej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
6)udział w sesjach Rany Miejskiej wraz ze świadczeniem pomocy prawnej podczas obrad oraz na polecenie Burmistrza w komisjach Rady Miejskiej;
7)udzielanie pomocy prawnej pracownikom Urzędu Miasta i Gminy oraz pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w tym udzielanie konsultacji prawnych i porad w formie ustnej lub w formie pisemnej oraz wydawane opinii prawnych;
8)interpretacja postanowień zawartych w umowach, porozumieniach, aneksach, ugodach, dokumentach przetargowych, a także rozstrzyganie kwestii prawnych dotyczących m.in. zgodności postanowień i zapisów wyżej wymienionych dokumentów z przepisami prawa;
9)przygotowane projektów wystąpień do sądów, organów ścigania i innych instytucji w związku z prowadzonymi postępowaniami;
10)bieżące monitorowanie przepisów prawa i informowanie pracowników o nowych przepisach prawa a także zmianach w przepisach prawnych dotyczących funkcjonowania Zamawiającego, w tym udzielanie wyjaśnień oraz porad prawnych dotyczących interpretacji i stosowania przepisów prawnych. Informowanie o nowych przepisach prawa oraz zmianach w przepisach prawa odbywać się będzie za pośrednictwem poczty elektronicznej;
11)sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności gminy oraz współdziałanie z pracownikami merytorycznymi w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
12)występowanie w charakterze pełnomocnika, w tym w szczególności przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi oraz przed organami orzekającymi;
13)występowanie w charakterze pełnomocnika zamawiającego na rozprawach odwoławczych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
14)bieżące prowadzenie rejestrów: prowadzonych postępowań sądowych, wydanych opinii prawnych oraz prowadzonych spraw;
15)uczestnictwo w rokowaniach, negocjacjach związanych z nawiązywaniem, rozwiązywaniem lub zmianą stosunku pranego;
16)udział w weryfikacji zgłoszeń sygnalistów oraz działań następczych;
17)wykonywanie innych zadań i czynności nie wymienionych powyżej, mieszczących się w przedmiocie zamówienia Zamawiającego.


Data wprowadzenia: 2025-03-19 0946
Data upublicznienia:
Art. czytany: 213 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
A Wydział Organizacyjny
A Wydział Finansowy
A Urząd Stanu Cywilnego
A Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju
A Referat Ochrony Środowiska
A Radca Prawny
A Wydział Inwestycji, Budownictwa i Infrastruktury
A Stanowisko ds. edukacji
A Samodzielne Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
Podkat. Archiwalne:
A Wydział Rozwoju i Strategii
A Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
A Stanowisko ds. społecznych
A .....
Ostat. 10 wiadomości:

A» Obsługa Prawna
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów