(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja o organizacji bezpłatnego gminnego przewozu pasażerskiego, o którym mowa w art. 37f ustawy Kodeks wyborczy, dla wyborców, w dniu 7 kwietnia 2024 r. podczas wyborów samorządowych
» Protokół z LXV w kadencji 2018 - 2024 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 05 marca 2024 r.
» Protokół z LXIV w kadencji 2018 - 2024 sesji Rady Miejskiej w Suchedniowie w dniu 27 lutego 2024 r.
» Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego z dnia 25.03.2024 r., znak: GG-II.6821.3.4.2023
» Ogłoszenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze – Referent ds. infrastruktury gminnej w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
  • Wydziały
  • Urząd Stanu Cywilnego
  • URZĄD STANU CYWILNEGO

    URZĄD STANU CYWILNEGO

    Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

    1. Magdalena Młodawska - Kierownik USC, pokój nr 206; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 40
    e-mail: [email protected]

    2. Beata Borkowska - Z-ca Kierownika USC, pokój 207; tel. 41 25-43-186 wew. 47
    e-mail: [email protected]

    Do zakresu zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

    1. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz Kodeks rodzinny i opiekuńczy:
    1) dokonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego w formie aktów stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) oraz protokołów,
    2) wydawanie z rejestru stanu cywilnego odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych,
    3) wydawanie zaświadczeń:
    - stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w formie wyznaniowej ze skutkami cywilnymi,
    - o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą
    - o stanie cywilnym,
    - o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku,
    - o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego,
    - o uznaniu ojcostwa.
    4) przyjmowanie oświadczeń:
    - o wstąpieniu w związek małżeński,
    - o uznaniu ojcostwa,
    - o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    - o zmianie imienia lub nazwiska dziecka,
    5) migracja aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
    6) orzekanie w sprawach zmiany imion i nazwisk,
    7) prowadzenie postępowań w sprawach transkrypcji, rejestracji i odtwarzania aktów stanu
    cywilnego sporządzonych za granicą,
    8) odnotowywanie w aktach stanu cywilnego zmian na podstawie dokumentów
    zagranicznych, orzeczeń sądowych oraz decyzji innych uprawnionych organów, jak
    również wprowadzanie tych zmian za pośrednictwem systemu teleinformatycznego do
    systemów rejestrów państwowych,
    9) wykonywanie postanowień i zadań wynikających z członkostwa Polski w Unii
    Europejskiej na podstawie umów międzynarodowych, konwencji konsularnych
    i rozporządzeń Rady Europy dotyczących obrotu prawnego z zagranicą w sprawach
    cywilnych i rodzinnych,
    10) współpraca z polskimi placówkami dyplomatycznymi za granicą oraz zagranicznymi
    urzędami stanu cywilnego w zakresie międzynarodowej wymiany informacji i
    dokumentów dotyczących stanu cywilnego obywateli polskich oraz cudzoziemców,
    11) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących uzupełnienia, sprostowania oraz
    unieważnienia aktów stanu cywilnego,
    12) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących odtworzenia aktów stanu cywilnego,
    w razie zaginięcia lub zniszczenia księgi stanu cywilnego,
    13) prowadzenie korespondencji z osobami fizycznymi i prawnymi w formie tradycyjnej,
    mailowej bądź z wykorzystaniem innych teleinformatycznych środków przekazu w
    sprawach określonych przepisami prawa,
    14) wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego przed upływem ustawowego
    terminu,
    15) prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego,
    16) prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
    17) sporządzanie sprawozdań statystycznych dla GUS,
    18) organizacja uroczystości związanych z nadaniem medali „Za Długoletnie Pożycie
    Małżeńskie”,
    19) rozliczanie dotacji i prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie.
    2. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o dowodach osobistych:
    1) przyjmowanie wniosków dowodowych i wprowadzanie ich do Rejestru Dowodów Osobistych,
    2) wydawanie dowodów osobistych,
    3) unieważnianie dowodów osobistych,
    4) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dowodów osobistych,
    5) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej
    z dowodami osobistymi,
    6) prowadzenie archiwum kopert dowodowych.
    3. Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych:
    W zakresie spraw obronnych:
    1) planowanie i wykonywanie przedsięwzięć związanych z opracowaniem i aktualizacją dokumentacji dotyczącej osiągania wyższych stanów gotowości obronnej i funkcjonowania gminy w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
    2) planowanie i wykonywanie przedsięwzięć w zakresie przygotowania systemu kierowania obroną Gminy oraz realizacja przedsięwzięć związanych z jego funkcjonowaniem w czasie pokoju, zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w tym w razie wystąpienia działań terrorystycznych lub innych szczególnych zdarzeń i w czasie wojny,
    3) prowadzenie spraw dotyczących zabezpieczenia potrzeb Sił Zbrojnych, w tym związanych z doręczaniem kart powołania w trybie natychmiastowego stawiennictwa,
    4) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, nakładaniem i realizacją świadczeń na rzecz obrony, opracowywanie i aktualizacja określonej dokumentacji w tym zakresie, a także przygotowywanie projektów decyzji w sprawie świadczeń,
    5) prowadzenie i aktualizowanie baz danych na potrzeby HNS,
    6) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i wykorzystywaniem jednostek medycznych na potrzeby obronne, w tym sporządzanie i aktualizowanie planów rozwinięcia i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych,
    7) współpraca z wydziałem organizacyjnym w zakresie spraw związanych z wyłączeniem pracowników od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
    8) sporządzanie programów i planów szkolenia obronnego, ich uzgadnianie oraz uczestniczenie w szkoleniu obronnym organizowanym przez Burmistrza, a także organy nadrzędne,
    9) organizowanie i prowadzenie szkolenia obronnego i dokumentacji szkoleniowej,
    10) dokonywanie okresowych analiz i ocen stanu realizacji zadań obronnych w Gminie, opracowywanie sprawozdań, przedstawianie wniosków i propozycji rozwiązań w tym zakresie.
    W zakresie obrony cywilnej:
    1) koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej, w tym opracowywanie planów obrony cywilnej, uzgadnianie i przedstawianie do zatwierdzenia organowi zewnętrznemu,
    2) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania,
    3) tworzenie i kierowanie przygotowaniem do działania formacji obrony cywilnej,
    4) planowanie i wyposażanie formacji obrony cywilnej w sprzęt i środki,
    5) organizowanie i kierowanie przygotowaniem w zakresie ratownictwa, udzielania pierwszej
    pomocy poszkodowanym oraz ewakuacji ludności ze strefy zagrożeń,
    planowanie zabezpieczeń materiałowo-technicznych akcji ratunkowych i ewakuacji
    ludności,
    6) opracowywanie wniosków w zakresie świadczeń osobistych i rzeczowych na wykonanie zadań obrony cywilnej,
    7) planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, zapewnienie odpowiednich
    warunków
    przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu i środków obrony cywilnej, a także
    prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej,
    8) dokonywanie okresowych ocen stanu przygotowań obrony cywilnej.
    W zakresie zarządzania kryzysowego:
    1) koordynowanie opracowywania, przedkładanie do akceptacji Burmistrzowi, uzgadnianie z właściwymi podmiotami i przedkładanie staroście do zatwierdzenia Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego,
    2) opracowywanie dokumentów dotyczących powołania i funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
    3) współuczestniczenie w ocenie występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowaniu tych zagrożeń,
    4) koordynowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Gminy,
    5) organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania
    na potencjalne zagrożenia,
    6) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
    7) realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.


    Data wprowadzenia: 2023-03-22 0920
    Data upublicznienia: 2023-03-22
    Art. czytany: 1871 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
    ul. Fabryczna 5

    Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
    kasa czynna w godz. 7:30-14:00


    Dziennik Ustaw

    Monitor Polski


    Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

    Konto:

    25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - dochody jednostek budżetowych.


    Konto

    10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
    -zobowiązanie pieniężne,
    - opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
    - dzierżawy,
    - najmy, czynsz,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


    Konto

    68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

    - wadia


    Konto

    83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

    - opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




    Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

    /dvqpq2981b/skrytka
    Urząd Miasta i Gminy Suchedniów