Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

2003-07-16 1222
Art. czytany: 6954 razy

Wydział Gospodarki Nieruchomościami, rolnictwa i Ochrony Środowiska realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:


1. Kazimierz Matla – Kierownik Wydziału; pokój nr 6, tel. (41) 25-43-186 lub –250 wew. 57

2. Lucyna Kołda – Inspektor ds. Gospodarki Nieruchmościami; pokój nr 7, (41) 25-43-186 lub –250 wew. 37

3. Grażyna Rak – Nowocień – Inspektor ds. Ochrony Środowiska; pokój nr 7, (41) 25-43-186 lub –250 wew. 37



Do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska (symbol GN) należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami, geodezji, gospodarki rolnej, leśnej, łowieckiej, wodnej, odnowy roślin oraz ochrony środowiska :


Z a d a n i a w ł a s n e :

1) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy.
2) realizacja ustawy z 21.VIII.1997r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U.Nr 115, poz. 741 z późn.zm.),
3) realizacja postanowień ustawy z dnia 6 maja 1987r, o pracowniczych ogródkach działkowych,
4) przygotowywanie dokumentacji w formie spisów i kart celem nabycia przez gminy mienia wyodrębnionego z gruntów Skarbu Państwa z mocy prawa lub na wniosek mający formę projektu uchwały Rady Miejskiej,
5) realizacja ustawy z dnia 4.IX.1997r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności ( Dz. U. Nr 123, poz. 781)
6) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji gruntów i gleboznawczej klasyfikacji gruntów, rozgraniczenia i numeracji porządkowej nieruchomości, zasobu gruntów komunalnych, podziałów i wywłaszczania nieruchomości;
7) tworzenie gminnych zasobów nieruchomości;
8) organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości


Z a d a n i a p o w i e r z o n e

9) z ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. Nr 115, poz. 741);
10) z ustawy z dnia 4.IX.1997r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności ( Dz. U. Nr 123, poz. 781),
11) z ustawy z dnia 29 czerwca 1963r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych
( Dz. U. Nr 28, poz. 169 i z 1982r. Nr 11, poz. 80),
12) z ustawy z dnia 23.IV.1964r. – Kodeks cywilny ( Dz. U. Nr 16, poz. 93
z późn.zm.),
13) z ustawy z dnia 17.V.1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. Nr 30, poz. 163, Nr 43, poz. 241; z 1990r. Dz. U. Nr 34, poz. 198; z 1991r. Dz. U. Nr 103, poz. 446),
14) zadania realizowane przez gminę z ustawy z dn. 19.X.1991r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. Z 1995r. Nr 57, poz. 299 z późn. zm.), na podstawie umowy zawartej z Agencją Własności Skarbu Państwa.


Z a d a n i a z l e c o n e

15) z ustawy z dnia 26.03.1989r. o scaleniu i wymianie gruntów

W zakresie rolnictwa

1) współpraca z Wojewódzkim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach w zakresie ustalania corocznego planu na teren gminy dot. upowszechniania postępu rolniczego,
2) współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawienia się chwastów, chorób, szkodników w uprawach i nasadzeniach oraz nadzór nad ich zwalczaniem;
3) koordynacja obrotu materiału hodowlanego, rozrodu i oceny użytkowości;
4) współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.

W zakresie ochrony środowiska

1) opracowywanie programów ochrony środowiska i ogólna odpowiedzialność za stan środowiska na terenie Gminy ( art. 19 ustawy O odpadach),
2) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska i gospodarki rolnej, ochrony złóż surowców mineralnych, ochrony przed zanieczyszczeniami oraz dokonywania kontroli w tym zakresie;
3) nadzór nad funkcjonowaniem maszyn i urządzeń w aspekcie uciążliwości dla środowiska oraz podejmowanie decyzji w zakresie ich ograniczania;
4) nadzór nad przestrzeganiem przepisów : o ochronie środowiska przez jednostki organizacyjne i osoby fizyczne;
5) prowadzenie kontroli w zakresie:
6) wysypisk komunalnych i nielegalnych składników odpadów i nieczystości,
7) wysypisk czynnych i nieczynnych na terenie Gminy;
8) zapewnienie należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku;
9) organizacja, finansowanie oraz nadzór nad realizacją usług w zakresie oczyszczania gminy;
10) egzekwowanie obowiązujących przepisów oraz uchwał rady w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
11) realizacja spraw z zakresu gospodarki wodnej;
12) wykonywanie zadań wynikających z obsługi M/G Komitetu Przeciwpowodziowego oraz nadzór nad zbiornikami wodnymi

W zakresie gospodarki wodnej

1) współpraca z kołami PZW działającymi na terenie gminy w zakresie użytkowania zbiorników wodnych i utrzymania urządzeń w dobrym stanie technicznym,
2) opracowywanie M\G Planu Przeciwpowodziowego i coroczne aktualizowanie składu osobowego Komitetu Przeciwpowodziowego,
a) organizowanie ochotniczych drużyn ratowniczych,
b) przygotowywanie zarządzeń Burmistrza o ewakuacji ludności na wypadek zagrożenia.
3) realizacja zadań z zakresu gospodarki wodnej.

W zakresie gospodarki komunalnej

1) zamawianie, umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic,
2) zakładanie, utrzymywanie i zarządzanie cmentarzem komunalnym
3) sprawy pracowniczych ogrodów działkowych i wyposażanie ich w infrastrukturę,
4) prowadzenie spraw dotyczących targowisk,
5) współdziałanie w zakresie zakładania i utrzymywania zieleni miejskiej,
6) współdziałanie w utrzymaniu porządku i czystości w mieście i gminie,
7) wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów agresywnych,
8) organizowanie ochrony dla bezdomnych zwierząt,

W zakresie gospodarki lokalowej

1) sprawy lokalowe wynikające z przepisów ustawy z dnia 2 lipca 1994r. o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych,
2) nadzór i współdziałanie z zarządcami lokali komunalnych,
3) gospodarowanie lokalami użytkowymi stanowiącymi mienie komunalne,
4) czuwanie nad właściwym i prawidłowym wykorzystaniem zasobów mieszkalnych i użytkowych,
5) wyrażanie zgody na podnajem lokalu mieszkalnego,
6) wyrażanie zgody na przebudowę lokali mieszkalnych,
7) zabezpieczenie lokali dla osób pozbawionych mieszkań na skutek klęsk żywiołowych oraz z wyroków sądowych,
8) wykonywanie sprawozdawczości GUS w zakresie gospodarki mieszkaniowej,
9) dokonywanie ocen utrzymania zasobów mieszkalnych we właściwym stanie technicznym i sanitarno – porządkowym.