WYDZIAŁ FINANSOWY 2025-03-19 0853 Art. czytany: 184 razy Wydział Finansowy realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: 1. Dorota Dyka - Skarbnik Gminy pełniący jednocześnie funkcję kierownika Wydziału Finansowego. pokój nr 101; tel. 41 25-45-897; 41 25-43-186 lub –250 wew. 44 e-mail: [email protected]; [email protected] 2. Agnieszka Tusznio - Zastępca Skarbnika Gminy. pokój nr 6; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 50 e-mail: [email protected] 3.Wiesława Dalach - Inspektor ds. księgowości budżetowej. pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 4. Anna Zięba - Inspektor ds. księgowości budżetowej, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 5. Weronika Krogulec - Referent, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 6. Marzena Brzezińska - Inspektor, pokój nr 7; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 42 e-mail: [email protected] 7. Magdalena Kurpińska - Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat, pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43 e-mail: [email protected] 8. Monika Lisowska - Inspektor ds. wymiaru, księgowości podatkowej oraz opłat; pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 43 e-mail: [email protected] 9. Agnieszka Nowak - Podinspektor ds. księgowości podatkowej i opłat; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 45 e-mail: [email protected] 10. Wojciech Świerczkowski - Inspektor ds. księgowości podatkowej; pokój nr 1; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 76 e-mail: [email protected] 11. Katarzyna Barszcz – Referent ds. obsługi kasowej ; pokój nr 1a tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 46 e-mail: [email protected] 12. Marzena Kumalska- Podinspektor ds. ewidencji, rozliczeń i egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenia i rozliczania umów cywilnoprawnych, pokój nr 9; tel. 41 25-43-186 lub –250 wew. 24 e-mail: [email protected] Do zakresu zadań Wydziału Finansowego należy m.in.: 1)opracowywanie projektu budżetu wraz z Wieloletnią Prognozą Finansową oraz projektu uchwały budżetowej; 2)zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonywania budżetu oraz czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej; 3)opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej, projektów uchwał podatkowych oraz innych uchwał wynikających z zakresu działania wydziału; 4)opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w budżecie oraz innych zarządzeń, wynikających z zakresu działania wydziału; 5)finansowanie powiązanych z budżetem Gminy gminnych jednostek organizacyjnych, nadzór nad ich gospodarką finansową; 6)dokonywanie analiz ekonomiczno-finansowych i opracowywanie materiałów w tym zakresie dla potrzeb Burmistrza i Rady; 7)prowadzenie ewidencji księgowej budżetu Gminy, jednostki budżetowej, podatków i opłat, a także sporządzanie jednostkowych i zbiorczych okresowych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy i jednostki budżetowej; 8)współdziałanie i współpraca z Urzędem Skarbowym oraz Regionalną Izbą Obrachunkową w Kielcach; 9)przeprowadzanie i rozliczanie spisów inwentaryzacyjnych; 10)współudział w rozliczaniu zadań inwestycyjnych; 11)opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza, dotyczących w szczególności: a)zakładowego planu kont, b)obiegu dokumentów księgowych, c)zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, d)sporządzania sprawozdawczości; 12)przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych, ochrona wartości pieniężnych i prawidłowa obsługa kasowa, zgodnie z obowiązującą instrukcją kasową; 13)prowadzenie rejestru faktur i spraw związanych z podatkiem VAT; 14)sporządzanie: a)list płac pracowników urzędu oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, b)rozliczeń składek, deklaracji i innych dokumentów do ZUS, c)kart wynagrodzeń, d)rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych i odprowadzanie zaliczek na podatek do Urzędu Skarbowego, e)stosownych informacji i deklaracji do PFRON oraz odprowadzanie należnych składek; 15)dokonywanie zgłoszeń w zakresie ubezpieczenia osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych do ZUS; 16)prowadzenie rozliczeń PPK; 17)pobieranie i rozliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 18)prowadzenie ewidencji księgowej dochodów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym ewidencja wpłat zwrotów i nadpłat; 19)terminowe podejmowanie czynności egzekucyjnych poprzez wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych; 20)współpraca z wydziałem komunikacji i wydziałem geodezji Starostwa Powiatowego w zakresie rejestracji nowych i wyrejestrowywania pojazdów oraz informacji o zmianach geodezyjnych (odpowiednio); 21)współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w sprawach dotyczących zakończenia budowy; 22)nadzór nad prawidłowym poborem i odprowadzaniem do budżetu opłaty targowej; 23)centralizacja rozliczeń podatku Vat Gminy; 24)koordynowanie rozliczeń VAT w jednostkach budżetowych Gminy; 25)koordynowanie spraw związanych z uzyskiwaniem na wniosek jednostek budżetowych Gminy opinii prawnych oraz interpretacji właściwej Izby Skarbowej dotyczącej podatku VAT; 26)sporządzanie zbiorczego Jednolitego Pliku Kontrolnego Gminy; 27)ewidencjonowanie dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i terminowe odprowadzanie ich do budżetu państwa; 28)opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie ustawami; 29)sporządzanie sprawozdawczości budżetowej (statystycznej) w zakresie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie ustawami; 30)wydawanie zaświadczeń potwierdzających prowadzenie gospodarstwa rolnego; 31)dokonanie zaangażowania planowanego do poniesienia wydatku w budżecie jednostki poprzez potwierdzanie faktu zaangażowania przez osobę upoważnioną na dokumencie skutkującym powstanie zobowiązania pieniężnego Gminy. 2.Do zakresu zadań wydziału z zakresu podatków i opłat lokalnych należy m.in.: 1)przygotowanie projektów decyzji w zakresie udzielania ulg i umorzeń zobowiązań podatkowych w granicach uprawnień; 2)prowadzenie kart nieruchomości i kart gospodarstw dla podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatników łącznego zobowiązania pieniężnego; 3)zapewnienie powszechności opodatkowania i terminowe dokonywanie wymiaru podatków; 4)nadzór nad prawidłowym rozliczeniem opłaty targowej; 5)podejmowanie działań zapewniających realizację wpływów na poczet bieżących należności budżetowych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz windykacja zaległości podatkowych i nie podatkowych dochodów budżetowych; 6)prowadzenie egzekucji, poprzez wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych bezzwłocznie po upływie terminów płatności rat podatkowych; 7)terminowe załatwianie skarg, odwołań i podań w sprawach podatków, opłat i innych należności budżetowych oraz terminowe załatwianie interesantów w pozostałym zakresie merytorycznej właściwości; 8)zwrot akcyzy rolnikom, zawartej w cenie oleju napędowego; 9)przejmowanie nieruchomości na rzecz Gminy w trybie ustawy Ordynacja podatkowa; 10)potwierdzanie zawarcia umów dzierżawy gruntów zaliczonych do użytków rolnych i prowadzenie rejestru tych umów. |