SAMODZIELNE STANOWISKO DO SPRAW SPOŁECZNYCH

2023-03-22 0950
Art. czytany: 751 razy

Samodzielne stanowisko do spraw społecznych realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

1. Beata Borkowska - Inspektor, pokój nr 207; tel. 41 25-43-186 lub 41 25-43-250 wew. 47
e-mail: [email protected]

Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw społecznych należy m.in.:
1. Prowadzenie ewidencji ludności,
2. Przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnianie danych z ewidencji ludności,
3. Przyjmowanie dokumentacji i dokonywanie czynności zameldowania na pobyt stały i czasowy; wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
4. Przyjmowanie dokumentacji i dokonywanie czynności wymeldowania
z pobytu stałego i czasowego,
5. Potwierdzanie zameldowania na wniosek strony,
6. Wprowadzanie i aktualizowanie danych osobowo – adresowych mieszkańcom gminy,
7. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie
i zameldowanie oraz wydawanie decyzji w tym zakresie,
8. Prowadzenie rejestru stałego wyborców,
9. Sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców w zarządzonych wyborach
i referendach,
10. Nadzorowanie i przeprowadzanie spisów, zgodnie z zarządzeniem prezesa GUS,
11. Przyjmowanie i przechowywanie zawiadomień organów sądowych dotyczących prawomocnych wyroków ograniczenia i pozbawienia wolności oraz praw publicznych,
12. Sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych, zgodnie z obowiązująca rejonizacją,
13. Przyjmowanie zgłoszeń o mających się odbyć zgromadzeniach i wydawanie decyzji administracyjnych zakazujących zgromadzeń,
14. Nadzór i kontrola nad organizacjami imprez masowych, rozpatrywanie wniosków o organizację imprez masowych na terenie gminy,
15. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem rejestracji przedpoborowych i sprawy związane z poborem,
16. Współpraca z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej
w zakresie realizacji zadań Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego,
17. Współdziałanie z Komendantem OSP w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
18. Współdziałanie z Komendantem Policji w zakresie ładu i porządku publicznego,
19. Udział w projekcie tworzenia budżetu gminy w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej, w tym funkcjonowanie ochotniczych straży pożarnych; planowanie i zapewnianie wyposażania w sprzęt, organizację szkoleń i ćwiczeń,
20. Pełnienie obowiązków pełnomocnika ochrony informacji niejawnych,
a w szczególności:
1) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji,
2) okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów niejawnych,
3) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
4) przeprowadzanie zwykłego postępowania sprawdzającego na pisemne polecenie burmistrza wobec kandydatów na stanowisku z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”,
5) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających
w odniesieniu do osób ubiegających się o stanowisko lub zlecenie pracy
z którymi łączy się dostęp do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową,
6) w przypadku gdy w odniesieniu do osoby, której wydano poświadczenie bezpieczeństwa osobowego zostaną ujawnione nowe fakty wskazujące,
że nie daje ona rękojmi zachowania tajemnicy, przeprowadzenie kolejnego postępowania sprawdzającego,
7) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,
8) prowadzenie i doręczanie korespondencji niejawnej upoważnionym pracownikom urzędu, nadzór nad ich przechowywaniem i opracowywaniem oraz archiwizowaniem dokumentów niejawnych.