WYDZIAŁ ROZWOJU I STRATEGII

2023-03-22 0926
Art. czytany: 906 razy

Wydział Rozwoju i Strategii realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:


1. Anna Kopeć - Specjalista; pokój 212
tel 41 25 43 186 wew. 11
e-mail: [email protected]

2. Anna Dolęga
pokój 203; tel. 41 25-43-250 wew. 61
e-mail: [email protected]
[email protected];


Do zadań Wydziału Rozwoju i Strategii należy w szczególności:

1. Pozyskiwanie środków zewnętrznych, w tym m.in.:
1) monitorowanie programów w zakresie pozyskiwania środków rajowych i zagranicznych;
2) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć z wykorzystaniem środków funduszy
strukturalnych: uruchomienie mechanizmów służących pozyskiwaniu środków na
współfinansowanie zadań realizowanych przez Gminę;
3) Przygotowywanie i składanie wniosków o dofinansowanie z zewnętrznych funduszy pomocowych oraz koordynowanie czynności na każdym etapie realizacji dofinansowywanego zadania wraz z rozliczeniem końcowym efektów rzeczowo-finansowych,
4) przygotowywanie dokumentacji i wniosków w sprawie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz pilotowanie złożonych wniosków w instytucjach pomocowych;
5) koordynacja i rozliczanie przedsięwzięć prowadzonych przez Gminę w ramach projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
6) monitoring trwałości projektów zrealizowanych ze środków zewnętrznych;
7) kompleksowe opracowanie danych niezbędnych do uzyskania pomocy strukturalnych;
8) współpraca z administracją rządową, samorządową oraz organizacjami pozarządowymi i samorządu gospodarczego w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków pozabudżetowych wykorzystywanych celem rozwoju Gminy;
9) pomoc jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz w przygotowania odpowiednich wniosków;
10) informowanie mieszkańców Gminy o możliwości pozyskania środków z konkretnych programów, funduszu, fundacji, instytucji czy organizacji ze szczególnym uwzględnieniem środków pomocowych z Unii Europejskiej.

2. Koordynowanie rozwoju i realizacja strategii, w tym m.in.:
1) aktualizacja Strategii rozwoju Gminy,
2) opracowanie, wdrożenie i koordynowanie systemu monitorowania realizacji strategii
i programów rozwojowych oraz innych dokumentów o charakterze strategicznym,
rozwojowym i planistycznym w tym dbałość o ich spójność, przejrzystość i
komplementarność;
3) dokonywanie analiz, zestawień, opracowań na temat stanu społecznego i gospodarczego
Gminy,
4) koordynowanie operacyjnego wdrażania i monitorowania programu rewitalizacji,
w tym zapewnienie promocji realizowanych przedsięwzięć;
5) współpraca z komórkami organizacyjnymi opracowującymi wnioski i aplikacje
stanowiące podstawę ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych na realizację zadań.

3. Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo przedsiębiorców oraz ustawy o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.

4. Prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.

5. Wydawanie, wygaszanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz sprawdzanie terminowości i wysokości opłat za zezwolenia.

6. Promocja Gminy, w tym:
1) tworzenie wizerunku Gminy oraz ciągła jego promocja,
2) tworzenie planów imprez i innych działań promocyjnych Gminy we współpracy z placówkami kultury, sportu i turystyki, upowszechnianie kalendarza imprez dla mieszkańców i turystów,
3) koordynacja działań związanych z planowaniem i organizacją imprez na terenie Gminy,
4) wykreowanie i promocja cyklicznej imprezy kulturalnej kojarzącej się z Gminą Suchedniów,
5) przygotowywanie wydawnictw, w tym multimedialnych,
6) projektowanie, nabywanie oraz gospodarowanie materiałami promocyjnymi i informacyjnymi,
7) sporządzanie zaproszeń, podziękowań, listów gratulacyjnych, intencyjnych itp.,
8) opracowanie i realizacja polityki promocyjnej Gminy,
9) współpraca z mediami w zakresie promocji Gminy,
10) przygotowywanie dla mediów informacji o Gminie i działaniach samorządu Gminy,
11) organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z promocją gospodarczą, turystyczną i kulturalną Gminy we współpracy z innymi wydziałami urzędu, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami z zewnątrz,
12) bezpośrednie uczestnictwo w organizacji imprez o znaczeniu gminnym i ponadgminnym,
13) organizację spotkań, konferencji, konkursów gminnych,
14) prowadzenie wielokierunkowych działań dotyczących udziału Gminy
w różnego rodzaju prezentacjach, wystawach, targach organizowanych na terenie Gminy i poza nią,
15) współpraca przy opracowywaniu planów rzeczowo-finansowych w zakresie promocji.

7. Do zadań z zakresu kultury i sportu należy m.in.:
1) realizacja ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz ustawy o sporcie,
2) nadzór nad eksploatacją, utrzymaniem i prawidłowym funkcjonowaniem obiektów sportowych stanowiących własność Gminy,
3) współdziałanie w organizacji imprez sportowo – rekreacyjnych organizowanych na terenie Gminy przez kluby sportowe i stowarzyszenia kultury fizycznej,
4) współdziałanie ze szkolnymi organizacjami sportowymi w trosce o rozwój sportu szkolnego,
5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych; współpraca z radą sportu,
6) współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej i sportu ze stowarzyszeniami, klubami, organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań, a w szczególności zagospodarowania wolnego czasu dzieci i młodzieży,
7) bieżąca współpraca z lokalnymi kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi artystami,
8) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz mieszkańców Gminy,
9) opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
10) organizowanie konkursów na wybór ofert w celu realizacji zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.

8. W zakresie ochrony zdrowia:
1) podejmowanie działań w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej poprzez uchwalanie i realizowanie programów polityki zdrowotnej,
2) prowadzenie działań promujących profilaktykę zdrowotną, w tym udział
w programach realizowanych w ramach finansowania przez NFZ,
3) popularyzacja programów profilaktyki zdrowotnej.

9. Prowadzenie strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy Suchedniów; aktualizacja informacji, nadzór merytoryczny nad zamieszczanymi materiałami, zbieranie informacji oraz ich publikacja.