Zarządzenie Nr 0050.5.2021 Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie powołania Gminnego Biura Spisowego

2021-01-26 1507
Art. czytany: 2357 razy

Zarządzenie Nr 0050.5.2021 Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie powołania Gminnego Biura Spisowego


Na podstawie art. 33 ust. 3 i art. 34 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. ( Dz. U z 2019 r. poz. 1775
ze zm.) zarządzam co następuje:

§ 1.

1.Mając na uwadze konieczność zapewnienia prawidłowego i sprawnego wykonywania prac spisowych na terenie na terenie Gminy Suchedniów, powołuję Gminne Biuro Spisowe (GBS) z siedzibą w Urzędzie Miasta i Gminy.
2.Gminne Biuro Spisowe działa od chwili powołania do czasu całkowitego rozliczenia przeprowadzonego spisu; po czym ulega rozwiązaniu.


§ 2.

W skład Gminnego Biura Spisowego wchodzą następujący pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie:

1. Karolina Styczeń pełniąca funkcję koordynatora GBS
2. Beata Borkowska członek
3. Monika Lisowska członek
4. Justyna Wierzbińska członek


§ 3.

Do zadań GBS należy:
1.zapewnienie funkcjonowania gminnego biura spisowego;
2.uruchomienie stanowiska komputerowego z zainstalowanym oprogramowaniem do przeprowadzenia samospisu internetowego oraz zapewnianie niezbędnej pomocy w zakresie obsługi interaktywnej aplikacji;
3.prowadzenie działań promujących spis, a zwłaszcza samospis, we współpracy z WBS, w oparciu o materiały przygotowane w CBS;
4.przeprowadzenie odpowiedniej akcji informacyjnej i popularyzacyjnej, mającej na celu nabór wystarczającej liczby kandydatów na rachmistrzów terenowych i monitorowanie jej oddziaływania; w oparciu o materiały przygotowane w CBS oraz w ścisłej współpracy z WBS i zgodnie z przyjętą linią komunikacji,
5.współpraca z właściwym miejscowo WBS w pracach logistycznych oraz organizacyjno- technicznych;
6.wsparcie koordynatora gminnego w bieżących sprawach dotyczących spisu;
7.rejestracja danych kandydatów na rachmistrzów terenowych w SER;
8.przekazanie kandydatom na rachmistrzów terenowych informacji o szkoleniach i dokonanie kwalifikacji osób spełniających wymogi konieczne do pracy w charakterze rachmistrza terenowego;
9.prowadzenie listy osób, które zakwalifikowane zostaną do pełnienia roli rachmistrza oraz osób, które stanowić będą zasób rezerwowy do powołania na rachmistrza w razie zaistnienia takiej potrzeby;
10.monitorowanie czynności w ramach spraw spisowych i raportowanie wyników tego monitorowania,
11.przekazywanie do WBS meldunków o przebiegu prac spisowych na terenie gminy drogą
e-mailową;
12.kontrola przebiegu realizacji spisu oraz bezzwłoczne zgłaszanie do GKS wszelkich problemów organizacyjnych,
a do WBS wszelkich problemów metodologicznych nierozstrzygniętych w oparciu o obowiązujące instrukcje;
13.udzielanie pomocy rachmistrzom terenowym we wszystkich sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu rachmistrzów lub mogących spowodować niekompletność wyników spisu;
14.sporządzenie raportu z przebiegu spisu powszechnego i przesłanie drogą e-mailową do WBS,

§ 4.

Gminne Biuro Spisowe wykonuje zadania zgodnie z harmonogramem prac biura, który określa Generalny Komisarz Spisowy w Instrukcji organizacyjnej do NSPLiM w 2021 r.


§ 5.

Wykonanie zarządzenia powierzam Koordynatorowi GBS.


§ 6.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



Burmistrz Miasta i Gminy
Cezary Błach