(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Ochrona Danych Osobowych (RODO)
Status Prawny
Wydziały
Władze
Struktura organizacyjna
Jednostki pomocnicze
Jednostki podległe
Mienie komunalne
Budżet i finanse
Oferty inwestycyjne
Ogłoszenia/Obwieszczenia
Przetargi
Zamówienia publiczne
Petycje
Pożytek publiczny
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Oferty pracy
Kontakt
Wybory i Referenda
PROGRAMY, STRATEGIE
OCHRONA ŚRODOWISKA
Raport o stanie gminy
PROGRAM REWITALIZACJI
Ponowne wykorzystanie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
Instrukcja obsługi
Kontrole zewnętrzne
Spis Rolny 2020 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
Planowanie Przestrzenne
Deklaracja dostępności
Dokumenty do pobrania
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» INFROMACJA BURMISTRZA MIASTA I GMINY SUCHEDNIÓW w sprawie unieważnienia naboru na wolne stanowisko – Skarbnik Miasta i Gminy Suchedniów
» Zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzone na dzień 31.12.2023 r.
» Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31.12.2023 r.
» Rachunek zysków i strat jednostki sporządzony na dzień 31.12.2023 r.
» Bilans jednostki budżetowej lub samorządowego zakładu budżetowego - sporządzony na dzień 31.12.2023 r.
WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z REJESTRU STANU CYWILNEGO Z WYJĄTKIEM ZAŚWIADCZENIA O STANIE CYWILNYM

Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego: Suchedniów, ul. Fabryczna 5, pok. 206, II piętro, tel. 41 254-31-86 wew. 40.

Wymagane dokumenty
Wydawanie zaświadczeń dla:
1. Osoby, której akt dotyczy, jej wstępnych (np. matka, ojciec, babcia, dziadek), zstępnych (dzieci, wnuki), rodzeństwa, małżonka, przedstawiciela ustawowego i opiekuna:
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego
b) prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej, w przypadku gdy z wnioskiem występuje opiekun prawny:
c) dokument tożsamości strony – do wglądu (dowód osobisty lub paszport).
2. Innych osób, które wykażą interes prawny:
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego
b) dokument tożsamości - do wglądu (dowód osobisty lub paszport),
c) dokument wykazujący interes prawny.
3. Pełnomocników:
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego,
b) dokument tożsamości pełnomocnika - do wglądu (dowód osobisty lub paszport),
c) pełnomocnictwo pisemne lub zgłoszone do protokołu.
Istnieje możliwość działania przez pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.
4. Organizacji społecznej, jeżeli jest to zgodne z celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.
a) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego,
b) statut organizacji społecznej,
c) dokument wykazujący interes społeczny organizacji.

Opłaty
1. Opłata skarbowa od wydania:
a) zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby - 24,00 zł.
b) zaświadczenia o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego - 24,00 zł.
2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł
(nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
3. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w kasie Urzędu (czynne w godz. 7.30 - 14.00). Oryginał dowodu zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć odpowiednio do podania lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
NUMER KONTA Opłata skarbowa - rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Suchedniowie:
10 8520 0007 2001 0000 0097 0001.
4. Przypadki, gdy wydanie zaświadczenia nie wymaga uiszczenia opłaty skarbowej wymienione zostały w art. 2 i w art. 7 ustawy o opłacie skarbowej. A to m.in. gdy zaświadczenie jest wydane w celu uzyskania świadczeń rodzinnych, socjalnych, do celów szkolnych.


Termin załatwienia
1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Suchedniowie) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
3. Do 1 miesiąca (w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego).
4. Sprawy szczególnie skomplikowane do dwóch miesięcy


Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

Podstawa prawna
1. Art. 44 ust.1 pkt.2, art. 44 ust. 4, Art. 45, Art. 50 art. 133 ust.3 i 4 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
3. Art. 33, art. 35, art. 104, art. 217 - 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
4. Art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
5. Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
6. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
7. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.


Treść
Informacje dodatkowe dla klienta:
1. Wnioski w sprawie wydania zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego, tj. ksiąg przechowywanych w USC w Suchedniowie i poza Suchedniowem, przyjmowane są:
• w siedzibach USC: Suchedniów, ul. Fabryczna 5,
• na adres Urzędu do doręczeń elektronicznych.
2. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
3. Wydawanie Zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego dotyczy:
• Zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
• Zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego i może zostać wydane, na wniosek, na wniosek, na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
4. W sprawach nieuregulowanych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego stosuje się przepisy ustawy - kodeks postępowania administracyjnego, z wyłączeniem stosowania przepisów art. 40 § 4 i 5 kpa, w sprawach załatwianych za pośrednictwem konsula.
5. Zaświadczenie wydane na piśmie na wniosek, na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym. może być wykorzystane wyłącznie w formie elektronicznej, gdyż tylko w tej formie posiada walor dokumentu urzędowego.
Uwaga! Od 1 marca 2015 roku rejestr stanu cywilnego jest prowadzony w ogólnopolskim systemie teleinformatycznym. Z uwagi na fakt, iż aplikacja informatyczna nadal jest modyfikowana, w czasie obsługi Klientów mogą wystąpić utrudnienia.


Opracował
Magdalena Młodawska - Kierownik USC


Data wprowadzenia: 2024-01-23 1115
Data upublicznienia: 2024-01-23
Art. czytany: 24 razy

» ZAŁ. NR 1 - WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA - rozmiar: 158178 bajtów
Typ pliku: application/pdf
» ZAŁ. NR 2 - PEŁNOMOCNICTWO - rozmiar: 108536 bajtów
Typ pliku: application/pdf
Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karolina Długosz
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów
ul. Fabryczna 5

Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7:30-15:30
kasa czynna w godz. 7:30-14:00


Dziennik Ustaw

Monitor Polski


Rachunki bankowe Gminy Suchedniów:

Konto:

25 8520 0007 2001 0000 0097 0022

- subwencje, dotacje, dofinansowania,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- dochody z Urzędów Skarbowych,
- dochody jednostek budżetowych.


Konto

10 8520 0007 2001 0000 0097 0001

- podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych.
-zobowiązanie pieniężne,
- opłata skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd,
- dzierżawy,
- najmy, czynsz,
- zajęcie pasa drogowego,
- udostępnienie danych osobowych,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


Konto

68 8520 0007 2001 0005 5853 0001

- wadia


Konto

83 8520 0007 2001 0000 0097 0045

- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi




Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP:

/dvqpq2981b/skrytka
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów