(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Status Prawny
A Wydziały
A Władze
A Struktura organizacyjna
A Jednostki pomocnicze
A Jednostki podległe
A Mienie komunalne
A Budżet i finanse
A Oferty inwestycyjne
A Ogłoszenia/Obwieszczenia
A Przetargi
A Zamówienia publiczne
A Petycje
A Pożytek publiczny
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Oferty pracy
A Kontakt
A Wybory i Referenda
A PROGRAMY, STRATEGIE
A OCHRONA ŚRODOWISKA
A Raport o stanie gminy
A PROGRAM REWITALIZACJI
A Ponowne wykorzystanie
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O ŚRODOWISKU, JEGO WYKORZYSTANIU I OCHRONIE
A Obwieszczenia Wojewody Świętokrzyskiego
A Instrukcja obsługi
A Kontrole zewnętrzne
A Spis Rolny 2020 r.
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 r.
A Planowanie Przestrzenne
A Deklaracja dostępności
A Dokumenty do pobrania
A Prawo Miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy Strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» OBWIESZCZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SUCHEDNIÓW o zmianie terminu składania wniosków do planu ogólnego Gminy Suchedniów
A» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości, znak: GG-II.6821.3.4.2023
A» Obwieszczenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, znak: GG-II.6821.3.10.2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r. w sprawie zwołania pierwszych posiedzeń obwodowych komisji wyborczych
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r. w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych w wyborach do Parlamentu Europejskiego
WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie ul. Fabryczna 5 , Urząd Stanu Cywilnego pok. nr 206 (II p.) , od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania

Wymagane dokumenty
1. Złożenie wniosku w postaci papierowej odbywa się w drodze złożenia osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy wypełnionego i podpisanego własnoręcznie przez wnioskodawcę formularza,
2. Jedna kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach
35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej,
z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy
i zamkniętymi ustami. Dopuszcza się złożenie fotografii:
• w ciemnych okularach przez osoby z wadami wzroku, potwierdzone orzeczeniem
o niepełnosprawności
• z nakryciem głowy zgodnie z wymogami wyznawanej religii, potwierdzone zaświadczeniem ze wspólnoty wyznaniowej.
• uzasadnionych przypadkach organ gminy może wydać dowód osobisty na wniosek, do którego została dołączona fotografia przedstawiająca osobę z zamkniętymi oczami, innym niż naturalny wyrazem twarzy lub z otwartymi ustami.
• Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
3. Dowód osobisty lub ważny polski paszport
4. W przypadku gdy dane zawarte we wniosku nie są zgodne z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych lub Rejestrze PESEL, organ gminy może, w celu wyjaśnienia niezgodności, żądać od wnioskodawcy skróconego odpisu polskiego aktu urodzenia (w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński) albo skróconego odpisu polskiego aktu małżeństwa (w przypadku osób, które zawarły związek małżeński) lub orzeczenia sądu w przypadku niezgodności danych osobowych, oraz dokumentu poświadczającego obywatelstwo polskie
w przypadku niezgodności dotyczącej obywatelstwa.

Miejsce odbioru
Pokój nr 206 w Urzędzie Miasta i Gminy w Suchedniowie
Wszelkich informacji w sprawach jw. udziela Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego oraz Inspektor ds. społecznych, pod numerami telefonów: 25-43-186; 25-43-250 wew. 40 i 47
Dowód odbiera się osobiście. W przypadku osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbioru dokonuje rodzic, opiekun prawny lub ustanowiony kurator.

Opłaty
Nie pobiera się opłaty za wydanie i wymianę dowodu osobistego.

Termin załatwienia
Wydanie dowodu osobistego następuje nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony, o czym należy zawiadomić wnioskodawcę

Forma załatwienia
1. Wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego zawierające przewidywaną datę odbioru dowodu osobistego, odpowiednio, w postaci papierowej albo elektronicznej.
2. Wydanie dowodu osobistego w formie karty identyfikacyjnej.



Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego lub decyzji o stwierdzeniu nieważności dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego w terminie
14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.


Uwagi
Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała na terenie RP jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
- od ukończenia 18 roku życia,
- Wniosek o wydanie tymczasowego dowodu osobistego dla dziecka składa w jego imieniu rodzic lub opiekun prawny ustanowiony przez sąd.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U.2021.816)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia
i zwrotu (Dz.U.2021.1865)


Treść
Informacje dodatkowe
1. Złożenie wniosku w postaci papierowej odbywa się w drodze złożenia w siedzibie organu dowolnej gminy
2. Wniosek składa osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, z wyjątkiem:
• osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny;
• osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców;
• osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny
3. Złożenie w siedzibie organu gminy wniosku o wydanie dowodu osobistego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga jej obecności przy składaniu wniosku; wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły
5 roku życia.
4. Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek. Dowód osobisty wydawany osobie małoletniej, która nie ukończyła 13 roku życia, lub osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie odbiera rodzic albo opiekun prawny. Dowód osobisty wydawany osobie małoletniej, która ukończyła 13 rok życia, lub osobie ubezwłasnowolnionej częściowo odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator. Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie małoletniej lub ubezwłasnowolnionej wymaga obecności tej osoby, chyba że była ona obecna przy składaniu wniosku.
5. Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 5 roku życia, jest ważny przez okres 5 lat
od daty wydania dowodu osobistego. Dowód osobisty wydany osobie, która ukończyła 5 rok życia, jest ważny przez okres 10 lat od daty wydania dowodu osobistego.
6. Ubiegający się o dowód osobisty musi posiadać numer ewidencyjny PESEL.
7. W razie odnalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ (Urząd Stanu Cywilnego), któremu złożono wniosek
o wydanie nowego dowodu, a jeśli został już wydany nowy dowód osobisty- niezwłocznie złożyć odnaleziony dokument najbliższemu organowi gminy.
8. Z wnioskiem o wydanie nowego dowodu osobistego występuje się:
a) co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dowodu osobistego;
b) niezwłocznie – w przypadku:
• zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, z wyjątkiem zmiany nazwy organu wydającego
• zmiany wizerunku twarzy posiadacza dowodu osobistego w stosunku do wizerunku twarzy zamieszczonego w dowodzie osobistym w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza
• utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza
9. Dowód osobisty podlega unieważnieniu po upływie 4 miesięcy od zmiany danych w nim zawartych.
10. Przyjmowanie wniosków wydanie dowodu osobistego od osób obłożnie chorych i kalekich następuje po przedstawieniu przez opiekuna zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego chorobę lub kalectwo uniemożliwiające poruszanie się.



Opracował
Kierownik USC – Magdalena Młodawska

Akceptował
Sekretarz Miasta i Gminy – Magdalena Przyjemska


Data wprowadzenia: 2004-04-30 0855
Data upublicznienia: 2004-04-30
Art. czytany: 7288 razy

» Wniosek o wydanie dowodu osobistego - rozmiar: 607219 bajtów
Typ pliku: application/pdf
Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Magdalena Przyjemska
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
A Uchwały 2004 rok
A Uchwały 2005 rok
A Uchwały 2006 rok
A Uchwały 2006r. - Kadencja 2006 - 2010
A Uchwały 2007 rok
A Uchwały 2008 rok
A Uchwały 2009 rok
A Uchwały 2010 rok
A Uchwały 2010 - kadencja 2010 - 2014
A Uchwały 2011 rok
A Uchwały 2012 rok
A Uchwały 2013 rok
A Uchwały 2014 rok
A Uchwały 2014r. - Kadencja 2014-2018
A Uchwały 2015 rok
A Uchwały 2016 rok
A Uchwały 2017 rok
A Uchwały 2018 rok
A Uchwały 2018r. - Kadencja 2018-2023
A Opinie do uchwał
A Projekty uchwał
A Uchwały 2019 rok
A Uchwały 2020 rok
A Uchwały 2021 rok
A Uchwały 2022 rok
A Uchwały 2023 rok
A Uchwały 2024 rok
A Uchwały 2024 r. - Kadencja 2024-2029
Ostat. 10 wiadomości:

A» w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008
A» w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Suchedniów na 2008 rok
A» w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów do pozyskiwania środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego
A» w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia ze Związkiem Gmin Gór Świętokrzyskich na realizację zadań pn.: 1.Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Stokowiec, Szerokiej i Langiewicza w Suchedniowie, 2.Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Zagórskiej i Kieleckiej w Suchedniowie. w ramach projektu – Ochrona naturalnych walorów przyrodniczych Gmin Związku Gmin Gór Świętokrzyskich realizowanego z Osi priorytetowej 4 – „Rozwój infrastruktury ochrony środowiska i energetycznej”, działanie 1 – Rozwój systemów regionalnej infrastruktury ochrony środowiska i energetycznej.
A» w sprawie Ramowego Planu Pracy Rady Miejskiej na 2008 rok
A» w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz i unieszkodliwianie odpadów komunalnych oraz wywóz nieczystości ciekłych
A» w sprawie wprowadzenia regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowego obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę Suchedniów w roku 2008
A» w sprawie wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego w roku 2008
A» w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Ostojowie przy Samorzadowej Szkole Podstawowej im. Wandy Łyczkowskiej w Ostojowie
A» w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek zorganizowanych w szkołach prowadzonych przez Gminę Suchedniów, w tym ustalenia wysokości opłat wnoszonych za korzystanie z posiłów w tych stołówkach
Urząd Miasta i Gminy Suchedniów